PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Pazarlama İletişimiHİR 102123 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Pazarlama iletişimi faaliyetlerinde yer alabilecek yetkinliği sahip olur
2. Kurum ve kuruluşların marka değerinin geliştirilme yöntemlerini anlar
3. Pazarlama iletişiminin yönetsel süreçlere katkılarını öğrenir
4. Pazarlama iletişimi alanındaki yeni yönelişlere dair farkındalık kazanır
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Pazarlama sürecinin yönetilmesinde iletişim faaliyetlerinin piyasa ve toplum ihtiyaçları doğrultusunda kazandığı boyutlar ele alınarak, tutundurma faaliyetlerinde kullanılan teoriler, yöntemler, markalaşma, marka yönetim süreçleri, etkin kurumsal iletişim çalışmalarının gerçekleştirilmesi için gerekenler, yeni pazarlama eğilim ve stratejileri, dijital pazarlama yöntemleri açıklanmakta, uygulama aktarımları aracılığıyla Türkiye ve Dünyadaki etkin pazarlama yaklaşımları incelenmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Pazarlama iletişimi yönetimi ve tüketici karar verme süreçleri
2Pazarlama anlayışının gelişimi, pazarlama karması ve yeni eğilimler
3Bütünleşik pazarlama iletişimi
4Marka oluşturma ve yönetme süreçleri-1
5Marka oluşturma ve yönetme süreçleri-2
6Marka kimliği oluşturmada kullanılan iletişim yöntemleri
7Vize
8İlişki pazarlaması
9Mobil pazarlama
10Nöro pazarlama
11Dijital pazarlama, veri tabanlı pazarlama
12Gerilla pazarlama
13Neden ilgili pazarlama
14Pazarlama iletişiminin geleceği
 
Kaynaklar:
İzzet Bozkurt, Pazarlama İletişiminde Sihirli Dokunuşlar, MediaCat Yayınları, 2014.
 
Diğer Kaynaklar:
Philip Cotler, Gary Armstrong; Pazarlama İlkeleri, Beta Basım Yayım, 2018. Philip Cotler, Kevin Lane Keller, Pazarlama Yönetimi, Beta Basım Yayım, 2018.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, uygulamalar.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%25
Proje1%25
Final sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor