PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Yeraltı Suyu MühendisliğiCE 3743 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler, uygulamada yeraltı suyu hareketiyle ilgili denklemler ve kuyu hidroliği ilkelerinin temel bilgilerini anlama yeteneğine sahip olurlar.
2. Öğrenciler, sulak alanların drenajına, yeraltı suyu ve enerjinin akım ağı yöntemiyle hesaplanmasına ait temel bilgileri uygulamada kullanma becerisine sahip olurlar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerCE270
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Yeraltısuyu mühendisliğine giriş. Yeraltı suyu kaynakları, akiferler, yeraltı suyu araştırması, yeraltı suyunun hareketi, Darcy yasası, yeraltı suyu akımının denklemleri, sınırlı ve sınırsız akiferlerde kuyular, çoklu kuyuların süperpozisyonu, görüntü yöntemi, kuyu ve filtre tasarımı, sulak alan drenajı, inşaat temelinin drenajı, akım ağı.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrenciler isterlerse Üretken Yapay Zeka kullanabilir
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Yeraltı suyunun oluşumu
2Giriş, akiferler, basınçlı ve serbest akiferler, ve sızdırğan akiferler
3Yeraltı suyu keşif yöntemleri
4Yeraltı suyunun hareketi ve Darcy kanunu
5Akım ağı ve yeraltı suyu debisinin hesabı
6Yeraltısuyu hareket denklemleri
7Basınçlı ve serbest aküferlerde ki kuyuların hidroliği
8Kuyuların girişimi, çoklu kuyu sistemi
9Geri kazanım (telafi) testi, değişken pompalama
10Sınırlı aküferler ve hayali kuyu yötemi
11Kuyuların inşası
12Filitre ve ızgara inşası
13Islak bir arazinin ve bir inşaat sahasının temel alanının drenajı
14Akım ağı
 
Kaynaklar:
-Todd, D.K., Mays, L.W., "Groundwater Hydrology", John Wiley and Sons, 2005, ISBN: 978-0-471059370
 
Diğer Kaynaklar:
-Wolton, W.C., "Groundwater Resources Evaluation", McGraw-Hill Publications, 1970, ISBN:0070680515 -Karamouz, M., Ahmadi, A.,Akhbari, M., "Groundwater Hydrology", CRC Press, 2011, ISBN: 97814398375
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Her hafta 3 saat ders yapılacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav2%50
Ödev2%10
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma.3
2Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.0
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma.0
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0