Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yeraltı Suyu Mühendisliği | CE 374 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, uygulamada yeraltı suyu hareketiyle ilgili denklemler ve kuyu hidroliği ilkelerinin temel bilgilerini anlama yeteneğine sahip olurlar. |
2. Öğrenciler, sulak alanların drenajına, yeraltı suyu ve enerjinin akım ağı yöntemiyle hesaplanmasına ait temel bilgileri uygulamada kullanma becerisine sahip olurlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | CE270 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Yeraltısuyu mühendisliğine giriş. Yeraltı suyu kaynakları, akiferler, yeraltı suyu araştırması, yeraltı suyunun hareketi, Darcy yasası, yeraltı suyu akımının denklemleri, sınırlı ve sınırsız akiferlerde kuyular, çoklu kuyuların süperpozisyonu, görüntü yöntemi, kuyu ve filtre tasarımı, sulak alan drenajı, inşaat temelinin drenajı, akım ağı. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler isterlerse Üretken Yapay Zeka kullanabilir
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Yeraltı suyunun oluşumu |
2 | Giriş, akiferler, basınçlı ve serbest akiferler, ve sızdırğan akiferler |
3 | Yeraltı suyu keşif yöntemleri |
4 | Yeraltı suyunun hareketi ve Darcy kanunu |
5 | Akım ağı ve yeraltı suyu debisinin hesabı |
6 | Yeraltısuyu hareket denklemleri |
7 | Basınçlı ve serbest aküferlerde ki kuyuların hidroliği |
8 | Kuyuların girişimi, çoklu kuyu sistemi |
9 | Geri kazanım (telafi) testi, değişken pompalama |
10 | Sınırlı aküferler ve hayali kuyu yötemi |
11 | Kuyuların inşası |
12 | Filitre ve ızgara inşası |
13 | Islak bir arazinin ve bir inşaat sahasının temel alanının drenajı |
14 | Akım ağı |
|
Kaynaklar: |
-Todd, D.K., Mays, L.W., "Groundwater Hydrology", John Wiley and Sons, 2005, ISBN: 978-0-471059370
|
|
Diğer Kaynaklar: |
-Wolton, W.C., "Groundwater Resources Evaluation", McGraw-Hill Publications, 1970, ISBN:0070680515
-Karamouz, M., Ahmadi, A.,Akhbari, M., "Groundwater Hydrology", CRC Press, 2011, ISBN: 97814398375
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Her hafta 3 saat ders yapılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %50 |
Ödev | 2 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma. | 3 |
2 | Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |