PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Altyapı Uygulamaları için MalzemelerCE 4443 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler veri analizi ve sunumu için temel python kütüphanelerini kullanabileceklerdir.
2. Öğrenciler bir altyapı sisteminin temel bileşenlerini tanımlayabilecektir.
3. Öğrenciler bir altyapı sistemi tasarımının aşamalarını tanımlayabilecektir.
4. Öğrenciler farklı altyapı sistemleri için malzeme performans ihtiyaçlarını anlayabileceklerdir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Günümüzde ve eskiden beri kullanılan altyapı malzemelerinin mekanik ve dayanıklılık özellikleri. Altyapı sistemlerinin, gerekli malzeme özellikleri ışığında incelenmesi. İleri malzemelerin ve kompozitlerin altyapı sistemlerinde kullanımı ve kullanım potansiyeli ile ilgili fizibilite analizleri
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Proje ve sunum görselleri için üretken yapay zeka kullanılabilir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Python programlama
3İlgili kütüphaneler - Pandas, MatPlotLib, Numpy
4İlgili kütüphaneler - Pandas, MatPlotLib, Numpy
5İlgili kütüphaneler- Pandas, MatPlotLib, Numpy
6Altyapı sistemleri
7Altyapı sistemlerinin analizi
8Altyapı sistem tasarımı
9Altyapı malzemelerinin meknaik özellikleri
10Lifli kompozitler
11Çimento polimer kompozitler
12Kendini tamir eden kompozitler
13Uzun dönem performans ve sürdürülebilirlik
14Altyapı isitemlerinin rehabilitasyonu
 
Kaynaklar:
L. S. Lee and H. Estrada Materials for Civil Engineering: Properties and Applications in Infrastructure McGraw Hill 2020
 
Diğer Kaynaklar:
Editor: H Wu Advanced Civil Infrastructure Materials Woodhead Publishing 2006 P. Domone , J.Illstone Construction Materials, their nature and behaviour CRC Press 2010
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders haftada üç saatlik teorik anlatımdan oluşur. Dönem boyunca devam eden ve rapor ve sunumlarla takip edilen bir dönem projesi yapılır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Aktiviteler1%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma.1
2Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.0
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma.0
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.1
14Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0