Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Zeminlerin Şev Stabilitesi | CE 465 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Potansiyel olarak dengesiz bir eğimin belirlenmesinde yeterliliği geliştirir. |
2. Çeşitli limit denge teknikleri kullanarak yamaç stabilite hesaplamaları yapabilmek. |
3. Çeşitli yamaç-stabilizasyon tekniklerini tanımlar ve önerir. |
4. Yamaç izleme tekniklerinin nasıl kullanıldığı hakkında bilgi sahibi olur. |
5. Sismik yamaç stabilite kavramlarını anlama. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | CE 362 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencilere doğal ve insan yapımı yamaçları hafifletmek için gerekli analizleri yapmak, analiz etmek ve gerekirse gerekli altyapıyı sağlamak için tasarlanmıştır. Bu ders aşağıdaki konuları kapsamaktadır: Heyelan çeşitleri; sızıntı dahil olmak üzere toprak kaymalarının stabilitesini etkileyen faktörler; zemin stabilitesinin değerlendirilmesi için kesme dayanımı parametrelerinin değerlendirilmesi; saha incelemelerinin planlanması; eğim stabilitesinin analizi için limit denge yöntemi; alternatif stabilizasyon yöntemleri; eğim izleme teknikleri ve sismik eğim stabilite analizleri. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Heyelanların Tanımlanması, Heyelan Türleri |
3 | Sızıntı, Şevlerde Su Durumu, Susuzlaştırma |
4 | Zeminlerin Kayma Dayanımı |
5 | Saha Gözlemleri ve Araştırmaları |
6 | Şev Stabilite Analiz Teknikleri - Sonsuz Şevler |
7 | Şev stabilite Analiz Teknikleri - Sonlu Şevler |
8 | Şev Stabilite Analiz Teknikleri-Sonlu Şevler-2 |
9 | Limit denge temelli teknikler - Bilgisayar Yazılımını kullanarak Şev Stabilite Analizleri |
10 | Şev Stabilite Analiz Teknikleri: Pseudo Statik Teknik |
11 | Şev Stabilitesini iyilestirme teknikleri |
12 | Şev Stabilitesini iyilestirme teknikleri-Bilgisayar yazılımı ile |
13 | Kaya Şev Stabilite Analizleri (Temel Analiz Teknikleri) |
14 | Kaya Şevleri Stabilizasyon Teknikleri |
|
Kaynaklar: |
Cornforth, D. Landslides in Practice: Investigation, Analysis and Remedial/Preventative Options in Soils John Wiley and Sons
2005 0-471-67816-3
Abramson, L.W., Lee, T.S., Sharma, S., Boyce, G.M Slope Stability and Stabilization Methods John Wiley and Sons
2002 0-471-38493-3
Giani, G.P. Rock Slope Stability Analysis A.A. Balkema 1988 90-5410-122-9
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Cornforth, D. Landslides in Practice: Investigation, Analysis and Remedial/Preventative Options in Soils John Wiley and Sons 2005 ISBN 0-471-678-16-3
Duncan J.M. and Wright, S. G 2005. Soil Strength and Slope Stability John Wiley and Sons 0-471-69163
Abramson, L.W., Lee, T.S., Sharma, S., Boyce, G.M (2002). Slope Stability and Stabilization Methods. John Wiley and Sons. 712 pages.
Ortigao, J.A.R. and Sayao, A.S.F.J. (2004). Handbook of Slope Stabilisation. Springer, 478 pages. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler haftada 3 saat teorik anlatim icermektedir. Zaman zaman bilgisayarda modelleme gosterimi icin laboratuvar da kullanilacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 4 | %20 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Aktiviteler | 14 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma. | 3 |
2 | Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |