Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı | CE 486 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. basit ve kompleks yapıların depreme karşı davranışını anlar |
2. kapasite ile dizayn prensiplerini depreme dayanıklı yapılara uygular |
3. yapı analizi yazılımı ile 3 boyutlu bina modeller |
4. sismik yük altında betonarme binaların doğrusal olmayan davranışını değerlendirir |
5. Çok katlı betonarme binaların deprem yönetmeliği hükümlerine uygun olarak tasarımını yapma |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | CE 382 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders şu konuları kapsamaktadır: deprem mühendisliğine giriş, deprem yer hareketlerinin karakteristikleri, tek ve çok serbestlik dereceli sistemlerin davranış analizi, sismik bina şartnamelerine giriş, dayanım ve süneklik konseptleri, yanal yüke dirençli sistemler, eşdeğer statik metot ile binaların analizi, davranış spektrumu analizi, betonarme binaların tasarımı ve detaylandırılması |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Deprem yer hareketlerine giriş |
2 | Salınım Teorisi - Tek serbestlik dereceli sistemlerin analizi |
3 | Salınım Teorisi - Çok serbestlik dereceli sistemlerin analizi |
4 | Salınım Teorisi - Çok serbestlik dereceli sistemlerin analizi |
5 | Sismik şartname koşulları (Türk Deprem Yönetmeliği) |
6 | Sismik Analiz Prosedürleri (Eşdeğer Yanal Yük Yöntemi) |
7 | Sismik Analiz Prosedürleri (Model Süperpozisyon Yöntemi) |
8 | Dayanım ve Süneklik İhtiyacı, Elastik ve Elastik olmayan spektrum |
9 | Kapasite esaslı tasarım |
10 | Dayanım ve süneklik gereklikleri |
11 | Sismik tasarım ve betonarme bina analizi |
12 | Sismik tasarım ve betonarme bina analizi |
13 | Sismik detaylandırma şartları |
14 | Diğer konular (Performans bazlı tasarım ve değerlendirme) |
|
Kaynaklar: |
1- Paulay, T. and Priestley, M. J. N. Seismic Design of Reinforced Concrete and Masonry Buildings, John Wiley & Sons, New York 1992
2- Chopra, A.K. Dynamics of Structures (Theory and Applications to Earthquake Engineering), Third Ed., Prentice Hall 2010
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Bozorgnia, Y. and Vitelmo Victorio B. Earthquake Engineering: From Engineering Seismology to Performance-based Engineering, 1st Edition CRC Press 2004 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftada 3 saat teorik olarak işlenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 4 | %20 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Proje | 1 | %40 |
Proje Sunumları | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma. | 3 |
2 | Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |