Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yapı Dinamiğine Giriş | CE 485 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Yapılar üzerindeki dinamik etkileri ve hareket denklemlerini gerçekleştirme |
2. Tek serbestlik dereceli yapıların analizini anlama |
3. Çok serbestlik dereceli yapıların analizini anlama |
4. Deprem etkisineyanıtına maruz kalan basit yapısal sistemlerin dinamik davranışını analiz etme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | CE 381 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, deprem mühendisliği ve yapı dinamiği konularındaki daha ileri düzey derslerin temelini atmaktadır. Dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır: Dinamik etkiler, tek ve çok dereceli serbestlik sistemleri için hareket denklemleri, yapı analizinde uygulamalar, yapıların deprem davranışı |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Hayır |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Yapı dinamiğinin gözden geçirilmesi |
2 | Tek serbestlik dereceli sistemler: Serbest Salınımlar |
3 | Tek serbestlik dereceli sistemler: Harmonik Yük Davranışı |
4 | Tek serbestlik dereceli sistemler: Periyodik Yük Davranışı |
5 | Tek serbestlik dereceli sistemler: Anlık Yük Davranışı |
6 | Tek serbestlik dereceli sistemler: Genel Dinamik Yük ve Adım Adım Yöntemler |
7 | Genelleştirilmiş tek serbestlik dereceli sistemler |
8 | Deprem tepki spektrumu |
9 | Çok serbestlik dereceli sistemler: Hareket denklemlerinin formüle edilmesi |
10 | Çok serbestlik dereceli sistemler: Yapısal matrislerin türetimesi |
11 | Çok serbestlik dereceli sistemler: Sönümsüz Serbest Salınımlar, eigen analizi yöntemleri |
12 | Çok serbestlik dereceli sistemler: Mod süperpozisyon prosedürleri |
13 | Çok serbestlik dereceli sistemler: Mod süperpozisyon prosedürleri |
14 | Deprem tasarım kriterleri |
|
Kaynaklar: |
A.K. Chopra, Dynamics of Structures (Theory and Applications to Earthquake Engineering), Prentice Hall 2007
2- R.W. Clough and J. Penzien, Dynamics of Structures, McGraw Hill, 1993
|
|
Diğer Kaynaklar: |
J.L. Humar, Dynamics of Structures (Third ed.), CRC Press, 2012
R. R. Craig, A.J. Kurdila, Fundamentals of Structural Dynamics, Wiley, 2011
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftada 3 saat teorik ders şeklinde işlenecektir |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 3 | %30 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma. | 3 |
2 | Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |