PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Yapı Dinamiğine GirişCE 4853 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Yapılar üzerindeki dinamik etkileri ve hareket denklemlerini gerçekleştirme
2. Tek serbestlik dereceli yapıların analizini anlama
3. Çok serbestlik dereceli yapıların analizini anlama
4. Deprem etkisineyanıtına maruz kalan basit yapısal sistemlerin dinamik davranışını analiz etme
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerCE 381
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, deprem mühendisliği ve yapı dinamiği konularındaki daha ileri düzey derslerin temelini atmaktadır. Dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır: Dinamik etkiler, tek ve çok dereceli serbestlik sistemleri için hareket denklemleri, yapı analizinde uygulamalar, yapıların deprem davranışı
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Hayır
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Yapı dinamiğinin gözden geçirilmesi
2Tek serbestlik dereceli sistemler: Serbest Salınımlar
3Tek serbestlik dereceli sistemler: Harmonik Yük Davranışı
4Tek serbestlik dereceli sistemler: Periyodik Yük Davranışı
5Tek serbestlik dereceli sistemler: Anlık Yük Davranışı
6Tek serbestlik dereceli sistemler: Genel Dinamik Yük ve Adım Adım Yöntemler
7Genelleştirilmiş tek serbestlik dereceli sistemler
8Deprem tepki spektrumu
9Çok serbestlik dereceli sistemler: Hareket denklemlerinin formüle edilmesi
10Çok serbestlik dereceli sistemler: Yapısal matrislerin türetimesi
11Çok serbestlik dereceli sistemler: Sönümsüz Serbest Salınımlar, eigen analizi yöntemleri
12Çok serbestlik dereceli sistemler: Mod süperpozisyon prosedürleri
13Çok serbestlik dereceli sistemler: Mod süperpozisyon prosedürleri
14Deprem tasarım kriterleri
 
Kaynaklar:
A.K. Chopra, Dynamics of Structures (Theory and Applications to Earthquake Engineering), Prentice Hall 2007 2- R.W. Clough and J. Penzien, Dynamics of Structures, McGraw Hill, 1993
 
Diğer Kaynaklar:
J.L. Humar, Dynamics of Structures (Third ed.), CRC Press, 2012 R. R. Craig, A.J. Kurdila, Fundamentals of Structural Dynamics, Wiley, 2011
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders haftada 3 saat teorik ders şeklinde işlenecektir
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev3%30
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma.3
2Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.0
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma.0
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0