PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Sosyal Medya ve EtikCEC 222493 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Sosyal ve yeni medyaya ilişkin kavramları açıklayabilecek
2. Sosyal ve yeni medya ortamlarının yarattığı etkiyi açıklayabilecek
3. Sosyal ve yeni medyayı sosyal, siyasal, kültürel ve ekonomik açıdan irdeleyebilecek
4. Sosyal ve yeni medya ile geleneksel medya arasındaki farklılıkları açıklayabilecek
5. Sosyal / yeni medyayı etik bağlamda tartışabilecek, sorunları ve çözüm önerilerini açıklayabilecektir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Geleneksel medyanın yerini her geçen gün daha fazla almaya başlayan sosyal / yeni medya ortamlarının yarattığı etki kavramsal boyutta ele alınıp, sosyal, siyasal, kültürel ve ekonomik açıdan da irdelenecektir. Ayrıca, yeni medyanın geleneksel medyadan farkları açıklanarak; sosyal / yeni medya konusu etik bağlamda ele alınıp, sorunlar ve çözüm önerileri tartışılacaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tanışma; Dersin gereklliklerini ve beklentilerini açıklamak
2 ‘Sosyal’ ve ‘medya’ kavramlarını incelemek (tarihi boyutu da) Küreselleşme ve yeni medya, sosyal alanlar, internet teknolojileri
3Yeni medya ekonomisi Yeni medya ve politika Yeni medya toplum-kültür ilişkisi
4Etik kavramı ve yeni medya etiği
5İletişim (etiği); Bilgiyi ileten ve alanların sorumlulukları; Bloglar
6Sosyal medya ve geleneksel medya arasındaki farklar
7Nefret söylemi; Sosyal medyada nefret söylemi; Çocuk suçları
8Medya etiği bağlamında temel sorunlar ve ihlaller
9Hackerlık kavramı; Sansür
10Kitlekaynak yönetimi Veri madenciliği Yeni medyada ve reklamlar
11Yeni medya ve siber zorbalık; Online oyunlar; Online tanışmalar/flörtler
12Türkiye’de yeni medya; Yeni medya ve öğrenme/eğitim
13Yeni medyadaki sorunların kaynağı ve görevli kişiler Sosyal medyadaki problemler için çözüm önerileri
14Son düşünceler, dönemin ve dersin değerlendirilmesi
 
Kaynaklar:
Türkçe: 1. Binark, M. & Bayraktutan, G. (2013). Ayın karanlık yüzü: Yeni medya ve etik. İstanbul: Kalkedon 2. Cohen, R. (2002). İfade, medya ve etik. Ankara: Phoenix 3. DemIr, V. (2006). Medya etiği. Istanbul: Beta 4. (n.a.) (2015). Folklor/Edebiyat - Yeni Medya Çalışmaları Özel Sayısı, 21(83). 5. Fuchs, C. (2014). Sosyal medya: Eleştirel bIr giriş. Ankara: Notabene 6. Keane, J. (2015). Medya ve demokrasi. Istanbul: Ayrıntı 7. Örs, F. (ed.). (2016). Medya etik. İstanbul: Sentez 8. Uzun, R. (2011). İletişim etiği: Sorunlar ve sorumluluklar. Ankara: Dipnot 9. (n.a.) (2013). Yeni Medya Çalışmaları 1. Ulusal Kongresi, Kocaeli, Kongre Kitabı. 10. (n.a.) (2015). Yeni Medya Çalışmaları 2. Ulusal Kongresi, İstanbul, Kongre Kitabı.
 
Diğer Kaynaklar:
İngilizce: 1. Anderson, C.A. & Bushman, B.J. (2001) Effects of violent video games on aggressive behavior, aggressive cognition, aggressive affect, physiological arousal, and prosocial behavior: A meta-analytic review of the scientific literature. Psychological Science, 12(5), 353-359. 2. Babcock, W.A. (2012). Media accountability: Who will watch the watchdog in the twitter age? NY: Routledge 3. Cohen, R. (2002). İfade, medya ve etik. Ankara: Phoenix 5. Fuchs, C & Sandoval, M. (2014). Critique, social media and the information society. NY:Routledge 6. Lister, M., Dovey, J. Giddings, S. Grant, I & Kelly, K. (2009). New media: A critical introduction.(2nd ed.). NY: Routledge. (soft c.) 7. Lumby, C & Probyn, E. (2003). Remote control: New media, new ethics. UK: Cambrigde. 8. Machin, T.V. & Leeuwen, D. (2007). Global media discourse: A critical introduction. NY: Routledge (soft c.) 9. Plaisance, P.L. (2009). Media ethics: Key principles for responsible practice. UK: Sage 10. Sandoval, M. & Fuchs, C. (2010). Towards a critical theory of alternative media. Telematics and Informatics, 27, pp. 141-150. doi: 1016/j.tele.2009.06.011 11. Selwyn, N. (2007). Web 2.0 applications as alternative environments for informal learning - a critical review. Paper Presented at OECD Keris Expert Meeting. 12. Stevenson, N. (1999). The transformatIon of the media: GlobalIzatIon, morality and ethics. NY: Routledge.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersin öğretim elemanı tarafından anlatılan ders, görsel ve işitsel ders malzemeler, öğrenci sunumları ve grup çalışmaları ile zenginleştirilmiştir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%25
Final sınavı1%40
Proje5%20
Ödev14%15
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor