PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Akademik Başarı ve Yaşam BecerileriCEC 2123 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Problem çözme ve düşünmede yeni yollar bulmaları kolaylaşacaktır.
2. Recognise the impact of their actions and teaches them to take responsibility for what they do rather than blame others
3. Build confidence both in spoken skills and for group collaboration and cooperation
4. Analyse options, make decisions and understand why they make certain choices outside the classroom
5. Develop a greater sense of self-awareness and appreciation for others
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Yaşam becerileri günlük hayatta okulda, evde, iş yerinde karşılaştığımız zorluklarla başa çıkmak için gerekli olan yetenekleri ifade eder. Yaşam becerileri hayatımızın boyunca ihtiyaç duyacağımız yeteneklerdir. Yaşam becerileri bireylerin gündelik ihtiyaçlar ve zorluklarla başa çıkabilmelerini sağlayan uyarlanabilir ve olumlu davranışsal yeteneklerdir. Yaşam becerilerinin, bireylerin gelişim ve değişim sürecinde varlıklarını etkin bir şekilde devam ettirebilmeleri için sahip olmaları gereken yeterlilikleri ifade ettiği görülmektedir. Yaşam becerileri şu şekilde sıralanabilir:
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tanışma ve dersin tanıtımı
2Akademik Başarı Nedir?
3Öz farkındalık
4Empati
5Eleştirel Düşünme
6Yaratıcı Düşünme
7Problem Çözme
8Karar Verme
9Kişilerarası İlişkiler
10İletişim
11Stresle başetme
12Duygularla Başetme
13Zaman Yönetimi
14Tekrar
 
Kaynaklar:
The World Health Organization [WHO]. (1997). Life skills education in schools. Programme on mental health. Dıvısıon Of Mental Health anPreventıon of Substance Abuse. World Health Organızatıon. Dökmen, Üstün (2018) Empati. İstanbul: Remzi Kitabevi Ökdem, Meltem (2018) Ders Notları. Nosich, G. (2018). Learning To Think Things Through. ( Çeviren Yrd. Doç. Dr. Birsel Aybek) Sabuncuoğlu Z. ve Paşa M. (2002) Zaman Yönetimi.Bursa:Ezgi Kitabevi
 
Diğer Kaynaklar:
İnayet, A. (2016) İş Yaşamında Stres Ankara: PegemA Kaya, A. (2017) Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim. Ankara:2016
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Yüz yüze eğitim yapılmakta anlatım, sunum yapma, soru- cevap yöntemleri kullanılmaktadır
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%55
Dönem Ödevi (Sunumu)1%15
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.0
2Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır.0
3Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir.0
4Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur.0
5Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. 0
6Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder.2
7Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir3
8Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir.2
9Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar.0
10Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. 0
11Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.0