PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kültür Mirası Bilinci ve KorumaARCH 315313 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Kültürel mirasın bir bilgi kaynağı ve kimlik kanıtı olarak öneminin farkında olmak
2. Genel olarak kültürel mirası ve özellikle mimari mirasın ne olduğunu bilmek
3. Kültürel mirasın insanlık tarihinin kanıtı olduğunu ve bu nedenle korunmaya ihtiyacı olduğunu bilmek
4. Türkiye'deki miras koruma kuruluşları ve organizasyonlarını bilmek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders mimarlık öğrencilerine kültürel miras bilincini geliştirmek için tasarlanmıştır. Bu ders, kültürel mirasın korunması ve mimari restorasyon konularındaki olası derslerin giriş seviyesini oluşturur. ARCH315'te öğrencilerin kültürel miras ve mimari miras hakkında bilgi sahibi olmaları, değerlerini ve önemini anlamaları beklenmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş, Tanımlar, Ders Planı
2Kültürel Mirasın Kültür, Kimlik ve Bağlamı
3Eğitim, Kültür Mirası Bilinci, Kültür Mirası Koruma
4Değerler: Kültür Mirasını Korumanın Nedeni
5Kültür Mirası ve Korunması Hakkında Güncel Konular
6Kültür Mirası ve Korunması Hakkında Güncel Konular
7Tarih: Kültür Mirası ve Korunmasının Doğuşu
8Tarih: Kültür Mirası ve Korunması
9Tarih: Kültür Mirası ve Korunması
10Tarih: Kültür Mirası ve Korunması
11Günümüz Koruma Mevzuatı ve İlgili Kuruluşlar
12Öğrenci Sunuşları
13Öğrenci Sunuşları
14Genel Değerlendirme
 
Kaynaklar:
Yok.
 
Diğer Kaynaklar:
1. Vinas, S. M. (2005). "Contemporary Theory of Conservation". Elsevier 2. Ahunbay, Z. (2009). "Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon". YEM 3. Erder, C. (2007). "Tarihi Çevre Bilinci" ODTÜ Mimarlık Fakültesi
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 3 ardışık saatte görsel sunumlar eşliğinde ders anlatımı ve seçilen örnekler üzerinden öğrenci sunumları içeren bir derstir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%40
Proje1%20
Final sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor