Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kültür Mirası Bilinci ve Koruma | ARCH 315 | 3 | 1 | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kültürel mirasın bir bilgi kaynağı ve kimlik kanıtı olarak öneminin farkında olmak |
2. Genel olarak kültürel mirası ve özellikle mimari mirasın ne olduğunu bilmek |
3. Kültürel mirasın insanlık tarihinin kanıtı olduğunu ve bu nedenle korunmaya ihtiyacı olduğunu bilmek |
4. Türkiye'deki miras koruma kuruluşları ve organizasyonlarını bilmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders mimarlık öğrencilerine kültürel miras bilincini geliştirmek için tasarlanmıştır. Bu ders, kültürel mirasın korunması ve mimari restorasyon konularındaki olası derslerin giriş seviyesini oluşturur. ARCH315'te öğrencilerin kültürel miras ve mimari miras hakkında bilgi sahibi olmaları, değerlerini ve önemini anlamaları beklenmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş, Tanımlar, Ders Planı |
2 | Kültürel Mirasın Kültür, Kimlik ve Bağlamı |
3 | Eğitim, Kültür Mirası Bilinci, Kültür Mirası Koruma |
4 | Değerler: Kültür Mirasını Korumanın Nedeni |
5 | Kültür Mirası ve Korunması Hakkında Güncel Konular |
6 | Kültür Mirası ve Korunması Hakkında Güncel Konular |
7 | Tarih: Kültür Mirası ve Korunmasının Doğuşu |
8 | Tarih: Kültür Mirası ve Korunması |
9 | Tarih: Kültür Mirası ve Korunması |
10 | Tarih: Kültür Mirası ve Korunması |
11 | Günümüz Koruma Mevzuatı ve İlgili Kuruluşlar |
12 | Öğrenci Sunuşları |
13 | Öğrenci Sunuşları |
14 | Genel Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Yok. |
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Vinas, S. M. (2005). "Contemporary Theory of Conservation". Elsevier 2. Ahunbay, Z. (2009). "Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon". YEM 3. Erder, C. (2007). "Tarihi Çevre Bilinci" ODTÜ Mimarlık Fakültesi |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 3 ardışık saatte görsel sunumlar eşliğinde ders anlatımı ve seçilen örnekler üzerinden öğrenci sunumları içeren bir derstir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Proje | 1 | %20 |
Final sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |