PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Serbest El ÇizimARCH 103313 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Farklı ölçeklerde ve konularda eskiz çizimi yapma becerisi gelişir
2. Algı gelişir
3. El-göz koordinasyonu gelişir
4. Eleştirel düşünme yeteneği gelişir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste öğrencilere serbest el çizim tekniği anlatılmakta ve nasıl mimari eskizler yapılabileceği öğretilmektedir. ARCH103 dersi öğrencinin görsel ifade yeteneğini geliştirmek amacıyla tasarlanmıştır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Serbest El Çizime Giriş
2Nesne çizimi / Kurşunkalem-füzen
3Nesne çizimi / Kurşunkalem-füzen
4Nesne çizimi / Mürekkep-kuruboya
5Figür çizimi / karakalem-füzen-mürekkep
6Figür çizimi / karakalem-füzen-mürekkep
7Doğal çevre
8Doğal çevre
9Yapılı çevre
10Yapılı çevre
11Yapılı çevre (iç mekân)
12Yapılı çevre (iç mekân)
13Mimari eskiz (serbest çalışma)
14Mimari eskiz (serbest çalışma)
 
Kaynaklar:
1. Tanaka,E., (1989), Architectural Presentation, Graphic-Sha 2. Hotan, H., (1999), Mimari Perspektif ve Perspektif Gölge, YEM 3. Porter,T., Goodman, S., (1991), Design Drawing Techniques, Macmillan Publishing 4. Güngör, H., (1961), Mimarlıkta Resim, Ekin Basımevi
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
ARCH103 dersi, 14 haftalık bir akademik programda haftada 3 saat olarak işlenir. 3 saatlik ders süreci teorik anlarım, öğrencilerin çizim yapmasına ayrılmış zaman ve ders içi kısa değerlendirmeleri içerir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Proje1%100
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektiriyor