PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Temel TasarımARCH 101114 + 468,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Görsel ve biçimsel düşünme yeteneği
2. Kompozisyonel bütünlük yaratma aktivitesi ve bu aktivitenin bilinçli bir çaba gerektirdiği konusundaki farkındalık
3. Tasarım öğelerini bilinçli olarak iki ve üç boyutta düzenleyerek düzen elde etme yeteneği
4. İki veya üç boyutlu bir kompozisyonun biçimsel bütünlüğünü değerlendirme becerisi
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders tasarımın temel elemanları, kavramları ve prensiplerine giriş niteliğindedir. Tasarım problemleriyle başa çıkmak için gerekli olan zihinsel ve el becerilerini geliştirmek, iki ve üç boyutta kompozisyonel bütünlükler oluşturmak için gerekli olan görsel ve biçimsel değerleri edindirmek amacıyla oluşturulmuş kompozisyon ödevlerini içermektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders içeriği ve gereksinimleri hakkında genel bilgiler Kompozisyon ilkeleri I:Şekil ve zemin-2D kompozisyon-Ödev 1
2Kompozisyon ilkeleri II: Bütün ve Parçalar-2D Kompozisyon-Ödev 2
3Kompozisyon ilkeleri III: Soyutlama-2-3D Kompozisyon-Ödev 3
4Kompozisyon ilkeleri IV: Ritim ve tekrar-3D Kompozisyon-Ödev 4
5Kompozisyon ilkeleri V: Kontrast-Doluluk ve Boşluk-Ölçek ve Orantı-3B Kompozisyon-Ödev 5
6Kompozisyon ilkeleri V: Kontrast-Doluluk ve Boşluk-Ölçek ve Orantı-3B Kompozisyon-Ödev 5
7Kompozisyon ilkeleri VI: Denge-Katı ve Void-Ölçek ve Orantı-3D Kompozisyon-Ödev 6
8Kompozisyon ilkeleri VI: Denge-Katı ve Void-Ölçek ve Orantı-3D Kompozisyon-Ödev 6
9Kompozisyon ilkeleri VII: Hiyerarşi-3D Kompozisyon-Mekânsal Tasarım (Kullanıcı, İşlev, Mekânsal Tanım ve Ölçek) -Odev 7
10Kompozisyon ilkeleri VII: Hiyerarşi-3D Kompozisyon-Mekânsal Tasarım (Kullanıcı, İşlev, Mekânsal Tanım ve Ölçek) -Odev 7
11Bir Bağlamda Mekânsal Tasarım (Bir İnsan, İşlev, Mekânsal Tanım, Bağlam, Topografya ve Ölçek Olarak Kullanıcı) Final Projesi (Ödev 8)
12Bir Bağlamda Mekânsal Tasarım (Bir İnsan, İşlev, Mekânsal Tanım, Bağlam, Topografya ve Ölçek Olarak Kullanıcı) Final Projesi (Ödev 8)
13Bir Bağlamda Mekânsal Tasarım (Bir İnsan, İşlev, Mekânsal Tanım, Bağlam, Topografya ve Ölçek Olarak Kullanıcı) Final Projesi (Ödev 8)
14Bir Bağlamda Mekânsal Tasarım (Bir İnsan, İşlev, Mekânsal Tanım, Bağlam, Topografya ve Ölçek Olarak Kullanıcı) Final Projesi (Ödev 8)
 
Kaynaklar:
 
Diğer Kaynaklar:
Rasmussen, S. E., (1962), Experiencing Architecture, MIT Press Ching, Francis D. K., (1996), Architecture: form, space and order, New York: Van Nostrand
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada sekiz saat işlenen ders, öğrenci projelerinin değerlendirmesi ve eleştirisinin yapıldığı panel kritikleri ve proje konusunu desteklemek üzere hazırlanmış teorik sunuşları içermektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Proje8%100
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektiriyor