PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Etkili Sunum TeknikleriCEC 3483 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. • İletişimin ne olduğunu tanımlar.
2. • İletişim ilkelerini ve ana öğelerini açıklar.
3. • Çeşitli iletişim biçimlerini tanımlar.
4. • Sözel iletişimi açıklar.
5. • Sözel olmayan iletişimi açıklar.
6. • İletişim engellerini açıklar.
7. • Kısa bir sözlü sunum hazırlar ve sunar.
8. • Dinleme becerilerini tanımlar ve uygular.
9. • Mihenktaşı olan 4 etkili sunum yöntemlerini kullanır.
10. • Bir sunum içeriği belirler ve hazırlar.
11. • Etkili bir sunum hazırlar ve sunar.
12. • Sunumlarında görsel ve destekleyici materyalleri kullanır.
13. • Etkili bir özgeçmiş hazırlar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Öğrencilerde etkili iletişim konusunda farkındalık yaratmak. Öğrencileri sunum, mülakat, grup tartışmaları ve toplantılarda kullanabilecekleri etkili sunum becerileri ile donatmak; etkili özgeçmiş hazırlamalarını sağlamaktır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yoktur
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1• İletişim nedir? • İletişimin Türleri
2• İletişim nedir? • İletişimin Türleri
3İletişimin temel ilkeleri ve ana öğeleri • İletişim süreci
4• Sözel iletişim • Sözel olmayan iletişim
5OKUMALAR
6• İletişim engelleri • Sözlü sunum hazırlama ve sunma ilkeleri
7• Temel dinleme becerilerinin ilkeleri • Mihenktaşı olan 4 etkili sunum yöntemleri
8• Bir sunum içeriği belirleme ve hazırlama. • Etkili bir sunum hazırlama ve sunma
9ARA SINAV
10• Sunumlarda görsel ve destekleyicimateryal kullanma ilkeleri
11• Etkili bir özgeçmiş hazırlama ilkeleri
12• Öğrenci sunumları
13• Öğrenci sunumları
14• Öğrenci sunumları
 
Kaynaklar:
Barry, B. Presentation Skills: A 15-Minute Guide to Using Visual Aids Effectively Kindle Edition 2018 Gallo, C. Talk Like TED: The 9 Public-Speaking Secrets of the World's Top Minds. St. Martin's Press 2014 Ballantine, J. H., Hammack, F. M. & Stuber, J. The Sociology of Education: A Systematic Analysis. Routledge; 8 ed 2017
 
Diğer Kaynaklar:
Belirtilmedi
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Anlatım ve sunum
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev2%20
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.4
2Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır.3
3Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir.3
4Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur.2
5Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. 4
6Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder.3
7Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir4
8Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir.2
9Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar.3
10Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. 4
11Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.2