Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Etkili Sunum Teknikleri | CEC 348 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. • İletişimin ne olduğunu tanımlar. |
2. • İletişim ilkelerini ve ana öğelerini açıklar. |
3. • Çeşitli iletişim biçimlerini tanımlar. |
4. • Sözel iletişimi açıklar. |
5. • Sözel olmayan iletişimi açıklar. |
6. • İletişim engellerini açıklar. |
7. • Kısa bir sözlü sunum hazırlar ve sunar. |
8. • Dinleme becerilerini tanımlar ve uygular. |
9. • Mihenktaşı olan 4 etkili sunum yöntemlerini kullanır. |
10. • Bir sunum içeriği belirler ve hazırlar. |
11. • Etkili bir sunum hazırlar ve sunar. |
12. • Sunumlarında görsel ve destekleyici materyalleri kullanır. |
13. • Etkili bir özgeçmiş hazırlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Öğrencilerde etkili iletişim konusunda farkındalık yaratmak. Öğrencileri sunum, mülakat, grup tartışmaları ve toplantılarda kullanabilecekleri etkili sunum becerileri ile donatmak; etkili özgeçmiş hazırlamalarını sağlamaktır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yoktur |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | • İletişim nedir? • İletişimin Türleri |
2 | • İletişim nedir? • İletişimin Türleri |
3 | İletişimin temel ilkeleri ve ana öğeleri • İletişim süreci |
4 | • Sözel iletişim • Sözel olmayan iletişim |
5 | OKUMALAR |
6 | • İletişim engelleri • Sözlü sunum hazırlama ve sunma ilkeleri |
7 | • Temel dinleme becerilerinin ilkeleri • Mihenktaşı olan 4 etkili sunum yöntemleri |
8 | • Bir sunum içeriği belirleme ve hazırlama. • Etkili bir sunum hazırlama ve sunma |
9 | ARA SINAV |
10 | • Sunumlarda görsel ve destekleyicimateryal kullanma ilkeleri |
11 | • Etkili bir özgeçmiş hazırlama ilkeleri |
12 | • Öğrenci sunumları |
13 | • Öğrenci sunumları |
14 | • Öğrenci sunumları |
|
Kaynaklar: |
Barry, B. Presentation Skills: A 15-Minute Guide to Using Visual Aids Effectively
Kindle Edition 2018
Gallo, C. Talk Like TED: The 9 Public-Speaking Secrets of the World's Top Minds. St. Martin's Press
2014
Ballantine, J. H., Hammack, F. M. & Stuber, J.
The Sociology of Education: A Systematic Analysis. Routledge; 8 ed 2017
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Belirtilmedi |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Anlatım ve sunum |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 2 | %20 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | 4 |
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | 3 |
3 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | 3 |
4 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur. | 2 |
5 | Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
| 4 |
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | 3 |
7 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir | 4 |
8 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | 2 |
9 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | 3 |
10 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | 4 |
11 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | 2 |