Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mekanları Dinlemek | INAR 466 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Ses ve işitme ile ilgili temel kavram ve ilkeleri tanıtmak |
2. Yapılı çevredeki amaç ve hizmetleri akustik perspektifinden sınıflandırmak |
3. Önemli unsurları vurgulayarak mimari ve mekansal analize genel bir bakış sunmak |
4. Akustik açıdan önemli kamusal, ticari, endüstriyel ve özel alanların arki-akustik analizini sağlamak |
5. Sağlık ve iş performansını etkileyen akustik algı ve konforun önemini açıklamak |
6. Uluslararası ve ulusal akustik düzenlemelerini tartışmak |
7. Günlük yaşamı iyileştirmeye yönelik akustik kavramları, uygulamaları ve tasarım kılavuzlarını sunmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders her öğrenciye sesin temel kavramları, kapalı alanlardaki davranışları, işitmesi ve akustik algı, konfor, refah ve iş performansı üzerindeki etkileri hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Ayrıca mimari analizler ve spesifik mekan tipleri akustik perspektiften ele alınmıştır. Akustik malzeme teknolojileri ve ince yapı detayları da sınıflandırılmış yapıların mimari akustik analizine uygun olarak belirtilmektedir. Mevcut uluslararası ve ulusal düzenlemeler ve işleve özel akustik tasarım yönergeleri tartışılmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş |
2 | Sesin temel ilkeleri ve davranışı |
3 | İşitmesi ve akustik algı |
4 | Yapılı varlıkların amacı ve hizmetleri, akustik ve akustik olmayan alanlar |
5 | Kapalı mekanların mekansal organizasyonu ve dolaşımı |
6 | Akustik açıdan önemli mimari unsurlar ve hacim akustiğinin temelleri |
7 | Yapılandırılmış tartışmalar |
8 | Evlerin ve sağlık bakım alanlarının mimari akustik analizi – gürültü rahatsızlığı ve sağlık perspektifi |
9 | Ticari ve rekreasyon alanlarının mimari akustik analizi – akustik konfor perspektifi |
10 | Konser salonlarının ve performans mekanlarının mimari akustik analizi – akustik verimlilik perspektifi |
11 | Fabrikaların, atölyelerin ve ulaşım binalarının mimari akustik analizi – iş performansı, sağlık ve iletişim perspektifi |
12 | Ofislerin ve eğitim binalarının mimari akustik analizi - iş performansı ve öğrenme perspektifi |
13 | Kapalı alanlar ve akustik tasarım sürecine ilişkin uluslararası ve ulusal düzenlemeler |
14 | Yapılandırılmış tartışmalar |
|
Kaynaklar: |
JAMES P. COWAN ARCHITECTURAL ACOUSTICS DESIGN GUIDE MCGRAW-HILL 2000 0-071-35938-9 |
|
Diğer Kaynaklar: |
FRANCIS D.K. CHING ARCHITECTURE, FORM, SPACE, AND ORDER JOHN WILEY & SONS 1996 0-471-28616-8
SIMON UNWIN ANALYSING ARCHITECTURE ROUTLEDGE 2009 0-203-88090-0
WILLIAM J. CAVANAUGH ARCHITECTURAL ACOUSTICS: PRINCIPLES AND PRACTICE JOHN WILEY & SONS 2010 978-0470190524
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler bilgisayar sunumları, videolar ve ses kayıtlarını içeren etkileşimli öğretime dayalı olacaktır. Ayrıca 8-12. haftalarda probleme dayalı öğrenmeye geçilecektir. Araştırmaya dayalı ve kendi kendine öğrenme modelleri ödevlere entegre edilmiştir.
Ders için herhangi bir laboratuvar ve/veya stüdyo çalışması gerekmemektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %20 |
Test | 2 | %20 |
Ödev | 1 | %10 |
Sözlü Sunum | 1 | %10 |
Sınıf Katılımı | 1 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |