Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Milletlerarası Ceza Hukuku | HUK 426 | | | 2 + 0 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Milletlerarası ceza hukukuna uluslararası düzenlemeler ışığında ve ceza hukuku nazarında bir yaklaşım sağlanır. |
2. Uluslararası Ceza Mahkemesi'nin yapısını, niteliğini ve işleyişini anlaşılır. |
3. Uluslararası Ceza Mahkemesi'nin yetki alanına giren suçlar anlaşılır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Milletlerarası ceza hukuku, devletlerarasında çıkan ceza uyuşmazlıkları ile uluslararası suçları inceleyen ceza hukuku dalıdır. Bu kapsamda; suçluların iadesi, uluslararası yargı, uluslararası suç fiilleri ve cezalandırma yolları; uluslararası ceza usul hukuku konuları işlenmektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Uluslararası Hukuk İçinde Uluslararası Ceza Hukuku |
2 | Uluslararası Uyuşmazlıklarda Çözüm Yolları |
3 | Uluslararası Hukukta Yargı |
4 | Uluslararası Hukukta Yaptırım |
5 | 1. Dünya Savaşı Yıllarına Gelinceye Kadar Uluslararası Uyuşmazlıkların Çözüm Yolları; İki Dünya Savaşı Arasında (I. Ve II. Dünya Savaşı) Arasında Uluslararası Uyuşmazlıkların Çözüm Yolları ve Adalet Divanı |
6 | Devletler Arasında Uyuşmazlıkları Çözme Yollarına Genel Bakış |
7 | Nürnberg ve Tokyo Yargılamaları; Uluslararası Adalet Divanı (BM) |
8 | Yugoslavya ve Ruanda Mahkemeleri |
9 | Roma Statüsü ve Uluslararası Ceza Mahkemesi |
10 | Uluslararası Ceza Mahkemesi’nin Organizasyonu, Yapısı, İşleyişi ve Görevleri |
11 | Savaş Suçları, İnsanlığa Karşı Suçlar, Soykırım, Haksız Saldırı |
12 | Uluslararası Ceza Yargısında Hukuka Uygunluk Nedenleri: Meşru Müdafaa, Yetkili Merciin Emrini İfa, Hakkın İcrası |
13 | Uluslararası Ceza Mahkemesi’nin Teşkilatı, Yapısı Yargıçların Seçimi, Savcılık |
14 | Uluslararası Ceza Mahkemesi Yargısında Usul Ve Delil Kuralları: Yargılamanın Akış Şeması, Soruşturmanın Başlaması, Soruşturma Aşamasında Sanığın Hakları, Duruşma Ve Karar, Duruşmanın Sözlülüğü Ve Yüz yüzeliği Prensibi, Delil Kuralları, Tanık Dinlenmesi Yaptırımlar ve Kanun Yolları: Temyiz Ve Yargılamanın İadesi, |
|
Kaynaklar: |
Durmuş Tezcan / Mustafa Ruhan Erdem / Rıfat Murat Önok, Uluslararası Ceza Hukuku, Seçkin Yayınevi, Ankara 2015.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Yusuf Akşar, Uluslararası Ceza Hukuku, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2022 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Teorik ders ve uygulama çalışmaları. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 3,00 | 3,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 1 | 14,00 | 14,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 6,00 | 6,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | 4 |
2 | Hukuk metodolojisi ile yorum yöntemlerinin bilgisine sahiptir. | 3 |
3 | Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemelerden, yargı organlarının kararlarından, bunların gelişiminden ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdardır. | 3 |
4 | Hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları sıralar. | 3 |
5 | Mevzuat metinlerini, yargı kararlarını ve bilimsel kaynakları hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle inceler, yorumlar, değerlendirir. | 4 |
6 | Mevzuat metinleri, yargı kararları ve bilimsel kaynaklardan hareketle hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları çözer. | 3 |
7 | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararları ve doktrindeki görüşleri değerlendirerek çözüme kavuşturur. | 3 |
8 | Hukuk uygulamasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
9 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 0 |
10 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri izleyerek değerlendirir. | 3 |
11 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 2 |
13 | Hukukla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 |
14 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | 1 |
15 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 0 |
16 | Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 0 |
17 | Türkiye Cumhuriyeti'nin toplumun huzuru, milli dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına saygılı, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, Anayasanın Başlangıcında belirtilen temel ilkelere dayanan, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti niteliğini savunur ve korur. | 4 |
18 | Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışına sahiptir. | 4 |
19 | Somut uyuşmazlıkların adil biçimde çözülmesini sağlamaya çalışma, hukuki düzenlemeleri takip etme ve bu çerçevede yargılama sürecinde yer alabilecek alt yapıya sahiptir. | 3 |
20 | Evrensel hukuk ilkelerini özümsemiş; hukuksal sorunları olan ve olması gereken hukuk açısından algılama ve çözme yetkinliğine sahiptir. | 4 |