PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Reklam HukukuHUK 3083152 + 023,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Reklamın tanımı, unsurları, işlevleri, çeşitleri, hukuki niteliği, aldatıcı reklamlar, karşılaştırmalı reklamlar, örtülü reklam, telkin edici reklam, bilinçaltı reklam, saldırgan reklam, Türk hukukunda reklamların denetimi (öz denetim, idari denetim, haksız rekabet hükümlerine göre denetim) hakkında ayrıntılı bilgi edinilmesidir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Reklamın en önemli işlevi, bilgilendirme işlevidir. Reklam aracılığıyla üreticiler, kendi ürünleri hakkında tüketicileri bilgilendirmektedirler. Böylece tüketiciler belirli bir ürünü diğerlerinden ayırt eden özelliklerden haberdar edilerek doğru tercih yapmaları sağlanır. O halde piyasa sisteminin işlemesini sağlayan bir kurum olarak reklamın sağladığı bilgi akışı olmadan tüketicinin tercih hakkı etkili kılınamaz. Bu amaçla reklamların, tüketicinin ürünle ilgili beklentileri bakımından doğru, tam, yanıltıcı olmayan bilgi içermesi ve onu doğru yönlendirmesi gereklidir. İşte reklam hukuku, bu amacı gerçekleştirmeye yönelik hukuk kurallarını ihtiva etmektedir. Reklamın tanımı, unsurları, işlevleri, çeşitleri, hukuki niteliği, aldatıcı reklamlar, karşılaştırmalı reklamlar, örtülü reklam, telkin edici reklam, bilinçaltı reklam, saldırgan reklam, Türk hukukunda reklamların denetimi (öz denetim, idari denetim, haksız rekabet hükümlerine göre denetim), reklam hukuku dersinin temel konularını teşkil etmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Reklam kavramı, unsurları, hukuki niteliği, işlevleri
2Reklam türleri: a) Aldatıcı reklamlar
3Aldatıcı reklamlar
4b) Karşılaştırmalı reklamlar
5Karşılaştırmalı reklamlar
6Sınava yönelik uygulama dersi
7Sınav
8c) Örtülü reklamlar
9Örtülü reklamlar
10d) Telkin edici reklam ve bilinçaltı reklam
11e) Saldırgan reklam
12Reklam denetim mekanizmaları
13Reklam denetim mekanizmaları
14Sınav
 
Kaynaklar:
Emrehan İnal, Başak Baysal Reklam Hukuku ve Uygulaması On İki Levha Yayıncılık 2008 Savaş Bozbel Karşılaştırmalı Reklam Hukuku Seçkin Yayıncılık 2006 Numan Tekelioğlu Tüketicinin Korunması Açısından Hukuka Aykırı Reklamlar On İki Levha Yayıncılık 2016
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı, uygulama çalışması
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%40
Final sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor