PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Toplumsal Cinsiyet, Etnisite ve Milliyetçilik ÇalışmalarıELL 582593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Toplumsal cinsiyet, cinsellik, etnisite ve milliyetçilik kavramlarını saran önemli çağdaş mevzuları öğrenirler.
2. Bu mevzular üzerine çeşitli eleştirel bakış açıları geliştirirler.
3. Belirli metinler ve mevzular üzerine eleştirel ve akademik analizler yazabilirler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders bireysel ve grup kimliğinin oluşturulma, kodlanma ve temsil edilme biçimleri ile kimlikleri geliştirip sürdürmek için gerekli güç yapılarını ve biyoloji, iklim değişikliği, tarih, jeopolitik ve kültürel gelenekler, inanç ve söylenceler gibi bu yapıları etkileyen unsurları inceler. Metinler çağdaş düşüncenin gelişimini göstermek için çeşitli disiplinlerden seçilebilir. Ders edebiyat, sinema, medya temelli, sosyo-politik ya da diğer temsil türlerini tarihsel ve kuramsal çerçevelerde değerlendirir. Bunların çoğu birbiriyle örtüştüğünden, geniş bir yelpazede şu farklı bakış açıları işlenecektir: toplumsal cinsiyet (Richard von Krafft-Ebing, Haraway, Benjamin Singer, Andrew Sharpe, Foucault, Spivak, Wittig, Bryson, Roderick Ferguson, Anzaldua, Sarah Ahmed, Jack Halbsterstram, Jasbir Puar, Nancy Fraser, Butler vb.); etnisite (Weber, Geertz, Glazer, Daniel Bell, Balibar, Hobsbawm vb); ve milliyetçilik (Renan, Giddens, Gellner, Benedict Anderson, Anthias, Yuval-Davis vb). Kimliklerin gelişmesinde ortaya çıkan sınıf, ırk ve çağ sorunları gibi çerçeveler de bu bağlamda tartışılacaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Kimlik oluşumundaki konulara giriş
2Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması (cinsiyet ve cinsellik)
3Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması (cinsiyet ve cinsellik)
4Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması (cinsiyet ve cinsellik)
5Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi
6Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi
7Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması (etnisite ve milliyetçilik)
8Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması (etnisite ve milliyetçilik)
9Vize
10Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması (etnisite ve milliyetçilik)
11Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması (etnisite ve milliyetçilik)
12Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi
13Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi
14İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi
 
Kaynaklar:
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%50
Proje1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor