PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Edebiyat, Bilim ve TeknolojiELL 552593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bilim ve teknoloji ile ilişikili önemli edebi, sanatsal, ve diğer türden metinler hakkında bilgi kazanırlar
2. Bilim ve teknolojiden etkilenmiş edebiyat çeşitlerinin ve bunların metinsel şekilleri üzerine çeşitli eleştirel bakış açıları kazanırlar.
3. Seçili metinler üzerine eleştirel ve akademik çalışmalar üretirler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Her dönemde, yazınsal metinler bilim ve teknolojide eşzamanlı gerçekleşen, gelişmelere gönderme yapar. Ayrıca, günümüzde bilim ve teknolojideki hızlı gelişmeler nedeniyle sosyal bilim öğrencilerinin de bu alanlarda yeterli bilgi birikimi edinmeleri ve kavramları öğrenmeleri gerekmektedir. Bu ders bilim ve teknoloji tarihindeki bazı önemli gelişmeleri hem kendi kapsamı çerçevesinde hem de yazılı, görsel ve diğer metinlerde yansıtıldığı şekliyle araştırır. Dersin odağı çeşitli alanlardaki bilgiler olabilir: hastalık ve tedavinin evrimi (örn. Hippokrat’tan modern tıbba ve gen terapilerine, plasebo etkisine, alternatif tıbba); matematikteki gelişmeler (örn. Babilliler, Mısırlılar, Yunanlar ve Çinler ile Arap Dünyasından ve Avrupa Rönesansı kriptografisine, dizge kuramı ve yapay zekaya); evren modelleri (örn. Democritus’tan Gödel, Einstein, Feynman ve Hawking’e); insanın hayvan ve makinayla ilişkisi (örn. Descartes ve LaMettrie’ten Darwin, Lakoff, Pinker, Minsky, Tipler, Kurzweil’e ve bilişsel bilim ile transhümanist düşüncedeki gelişmelere); ya da bilim, kuşkuculuk ve hümanizm arasındaki bağlantılar (örn. Dawkins, Harris, Dennett, Hitchens, Shermer).
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Bilim, teknoloji ve edebiyat çalışmalarına giriş
2Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması
3Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması
4Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması
5Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi
6Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi
7Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi
8Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi
9Vize
10Bilim ve teknolojideki seçilmiş konuların ve tarih-ötesi bağlamların tartışılması
11Bilim ve teknolojideki seçilmiş konuların ve tarih-ötesi bağlamların tartışılması
12Bilim ve teknolojideki seçilmiş konuların ve tarih-ötesi bağlamların tartışılması
13Bilim ve teknolojideki seçilmiş konuların ve tarih-ötesi bağlamların tartışılması
14İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi
 
Kaynaklar:
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%50
Proje1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor