PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Edebiyat ve Sahne SanatlarıELL 551593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Edebiyata dayalı değişik sanatsal sahnelemelere ilginç bir bakış açısı kazanırlar.
2. Değişik sanatsal türlerde edebi yorumlamaları tartışırlar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders ezberden okuma, diksiyon ve şarkı, oyunculuk ve dansı kapsayan sahne sanatları alanından seçilmiş eleştirel gelişmeleri belirli bir bağlam içinde inceler. Genel olarak ders geniş, küresel ve kültürlerarası bir yaklaşımla dramatik performansın farklı kökenlerini ele alır. Dersin konuları Yunan rapsodik ezberden okumaları ve diğer sözlü anlatılar; Avrupa sokak tiyatrosu, pandomim ve karnaval geleneği; Çin’de pi ying xì, Hindistan’da Killekyata’dan, Japonya’da Bunraku, Endonezya’da Wayang gulek ve Osmanlı’da Karagöz ve Hacivat’a kadar kukla, gölge oyunlarının evrimi; müzikal performansın evrimi (örneğin, şarkı, ortaçağ ve Rönesans kilise ve halk müziği, commedia dell’arte ve Avrupa’da opera, ondokuzuncu yüzyıldaki klasik gelişmeler, modernist müzik ve gürültü, caz ve hiphop’dan günümüze elektronik müziğin araştırılması); ya da dans alanındaki değişimler (kabile ve ayin danslarından baleye ve modern dansa; Duncan, Cunningham ve Tharp’a) ve performans sanatı (örneğin, Cabaret Voltaire’den Anderson, Abromovic ve Stelarc’a kadar) olabilir. Ders aynı zamanda sosyolojik ve antropolojik tartışmalardan, semiyotik, yapıbozumcu, toplumsal cinsiyete dayalı, sömürgecilik sonrası, okur merkezli ve transhümanist kuramlara kadar geniş bir eleştirel çerçeve sunar.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Edebiyatın özelliklerine ve sahne sanatları üzerindeki etkisine giriş
2Edebi metinlerin tartışılması
3Edebi metinlerin tartışılması
4Edebi metinlerin tartışılması
5Çeşitli performansların analizi ve tartışılması
6Çeşitli performansların analizi ve tartışılması
7Çeşitli performansların analizi ve tartışılması
8Çeşitli performansların analizi ve tartışılması
9Vize
10Farklı gösteri sanatları biçimlerinin tartışılması ve edebi metinlerin yorumlanması
11Farklı gösteri sanatları biçimlerinin tartışılması ve edebi metinlerin yorumlanması
12Farklı gösteri sanatları biçimlerinin tartışılması ve edebi metinlerin yorumlanması
13Farklı gösteri sanatları biçimlerinin tartışılması ve edebi metinlerin yorumlanması
14İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi
 
Kaynaklar:
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
 
Diğer Kaynaklar:
Linda Keir Simons The Performing Arts: A Guide to the Reference Literature John Booth The Critic, Power and the Performing Arts Graham Waine Projection for the Performing Arts Frank Hoff Song, Dance, Storytelling: Aspects of the Performing Arts in Japan Bonnie McDougall Popular Chinese Literature and Performing Arts Metin And Drama at the Crossroads: Turkish Performing Arts link Past and Present, East and West Metin And Tiyatro, Bale ve Opera Sahnelerinde Kanuni Süleyman İmgesi Metin And A Pictorial History of Turkish Dancing to Whirling Dervishes- Belly Dancing to Ballet Metin And Dances of Anatolia Metin And Turkish Shadow Theatre: Karagöz Paul Griffits Modern Music and after Vincenzo Galileo Dialogue on Ancient and Modern Music Stephen Blum Ethnomusicology and Modern Music History
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%50
Proje1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor