PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
20. Yüzyıl Edebiyatı IIELL 544593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Postmodern çalışmalar hakkında iyi bilgi sahibi olurlar
2. 20. yüzyılın ikinci yarısındaki görsel sanatlar, mühendislik, müziğin özelliklerini öğrenirler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

ELL 543 (20. Yüzyıl Edebiyatı I) dersindeki tartışmaları sürdüren bu ders, yirminci yüzyılın ikinci yarısında gelişen edebi ve sanatsal biçemleri ele alır. Derste incelenecek konular Harrison, Heaney, Black Mountain şairleri, Beat kuşağı, New York okulu, Adrienne Rich, Carol Ann Duffy gibi İngiliz, İrlandalı ve Amerikalı şairlerin şiirleri; İngiliz ve Amerikalı romancıların (Ackroyd, Swift, Carter, Winterson, Barth, Barthelme, Federman, Vonnegut, Rushdie, Ishiguro, Kureishi, Coetzee, vs.) metinlerinde üstkurmaca, parodi, metinlerarasılık ve çerçeve metin gibi postmodern anlatım teknikler; büyülü gerçeklik ve Latin Amerika romanı; absurd tiyatro (Beckett, Ionesco, Genet, Albee, Pinter); postdramatik ve “suratına tiyatro”dan seçmeler olabilir. Metinlerin incelenmesinde yeni ifade biçimlerinin denenmesi kadar sınıf, ırk, etnisite ve toplumsal cinsiyet gibi tematik konular da dikkate alınabilir. Ayrıca bu derste Rivera, Kahlo gibi Latin Amerika sanatçılar da dahil olmak üzere görsel sanatlar, soyut dışavurumculuk, pop sanat, mimaride eklektisizm, postmodern sinema, Hollywood film endüstrisi ve farklı biçimlerdeki çeşitli müzik ve performans sanatları da ele alınabilir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Postmodern edebiyat ve kültürün özelliklerine giriş
2Kuramsal metinlerin tartışılması
3Kuramsal metinlerin tartışılması
4Kuramsal metinlerin tartışılması
5Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
6Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
7Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
8Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
9Vize
10Kültürel eserlerin tartışılması
11Kültürel eserlerin tartışılması
12Kültürel eserlerin tartışılması
13Kültürel eserlerin tartışılması
14İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi
 
Kaynaklar:
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
 
Diğer Kaynaklar:
Jean Baudrillard Simulacrum and Simulation Eleanor Heartney Postmodernism Hal Foster, ed. The Anti-Aesthetic: Essays on Postmodern Culture Jürgen Habermas “Modernity versus Postmodernity” Jean-François Lyotard, "Answering the Question: What is the Postmodern?" Linda Hutcheon The Politics of Postmdoernism
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%50
Final sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor