PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
19. Yüzyıl Edebiyatı IIELL 542593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. 19. yüzyıl edebiyatı hakkında iyi bilgi sahibi olurlar.
2. 19. yüzyılın edebi akımlarını tartışabilirler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders ondokuzuncu yüzyılın ikinci yarısında edebiyatta ortaya çıkan gelişmeleri ele alır. Derste İngiliz roman geleneği (Dickens, Thackeray, Bronte kardeşler, Eliot, Gaskell; Trollope, ve Hardy’nin romanlarında) incelenebilir, ya da Rossetti, Tennyson, Browningler, Arnold ve Hopkins’in şiirinde görülen biçimiyle dönemin estetiğine odaklanılabilir. Ders ayrıca Darwin, Carlyle, Engels, ve Nightingale’in çığır açan felsefi, politik, bilimsel yazılarına da odaklanabilir ve bu eserlerin Morris, Wells, Doyle, ve Carroll’ın romanlarına etkisi araştırılabilir ya da Viktorya dönemi popüler aşk romanları gibi ana akım dışındaki malzeme de incelenebilir. Bunlarla bağlantılı olarak Amerikan (Whitman ve Dickinson’ın geç dönem şiirleri, Douglas ve Washington’ın denemeleri, Twain, London, Gilman ve Warton’ın kısa öyküleri ya da James, Dreiser, Crane, Chopin’in romanları), Fransız (Baudelaire, Mallarme, Verlaine, Rimbaud, Hugo, Flaubert, Verne, Zola, Huysmans, Maupassant), Alman (Schopenhauer, Nietzsche, Hegel, Marx ve Engels), İskandinav (İsveç’te Strindberg, Norveç’te Ibsen, Danimarka’da Anderson’un peri masalları) ya da Rus (Tolstoy, Turgenev, Dostoyevsky, Chekhov) edebiyatındaki gelişmeler de çalışılabilir. Bu dönem modern kültür ve bilimsel söylemin biçimlenmesini sağlayan bir dönem olduğu için sanat (Viktorya sanatı, ÖnRafaellocular, Realizm, Naturalizm, Sembolizm, İzlenimcilik sonrası, Art Nouveau), müzik (opera, program müziği, konçerto, ulusalcılık ve şarkiyat çeşitlemeleri, Verdi, Gilbert ve Sullivan, Wagner, Brahms, Debussy, Stravinsky), teknoloji (telefon, fonograf, bisiklet) ve bilim de (Darwin’in doğal seçim üzerine çalışması, Mendel’in kalıtım üzerine çalışması, Pasteur’ün mikro organizmalar üzerine çalışması; Maxwell, Curie ve başkalarının fizik ve kimya çalışmaları) bağlamlarındaki gelişmeler de ele alınabilir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
119. yüzyıl kültür ve edebiyatının özelliklerine giriş
2Tarihsel metinlerin analizi
3Kuramsal metinlerin tartışılması
4Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
5Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
6Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
7Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
8Vize
9Kültürel eserlerin tartışılması
10Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
11Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
12Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
13Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
14İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi
 
Kaynaklar:
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
 
Diğer Kaynaklar:
Deidre David The Cambridge Companion to the Victorian Novel Raymond Williams The Country and the City Jürgen Osterhammel The Transformation of the World: A Global History of the Nineteenth Century
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Proje1%50
Final sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor