PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
19. Yüzyıl Edebiyatı IELL 541593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. 19. yüzyıl edebiyatı hakkında iyi bilgi sahibi olurlar.
2. 19. yüzyılın edebi akımlarını tartışabilirler.
3. Romantisizm'i tanımlayabileceklerdir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders on sekizinci yüzyılın sonunda ve on dokuzuncu yüzyılın ilk yarısında edebiyatta ortaya çıkan bazı gelişmeleri inceler. Derste İngiliz edebiyatının Romantik dönem şairleri (Blake, Coleridge, Wordsworth, Keats, Shelley, ve Byron) ile Avrupa’daki felsefesi (örneğin, Kant, Rousseau, Schelling, Fichte and Schoupenhauer; Kierkegaard’da erken dönem varoluşçu düşünce) ele alınabilir, ya da dönemin bazı romanları (örneğin, Scott, Austen, Godwin, Edgeworth ve Mary Shelley’nin romanları) incelenebilir. Ayrıca dönemin devrim niteliğindeki önemli değişimleri ve zengin düzyazı geleneği Burke, Paine, Godwin ve Wollestonecraft’ın yazılarına bakılarak tartışılabilir. Derse uluslararası bir açıdan da yaklaşılabilir ve Amerikan (örneğin, Emerson’ın denemeleri, Irvin ve Poe’nun kısa öyküleri, Cooper, Melville ve Hawthorne’un romanları, Longfellow, Whitman ve Dickenson’ın şiirleri); Alman (Goethe ve Schiller, Sturm ve Drang, Heine ve Hölderlin’in şiirleri, Hoffman ve Kleist’ın kısa öyküleri); Fransız (Stendal, Balzac, George Sand) ve Rus (Lermontov, Pushin, Gogol) edebiyatındaki gelişmelere de odaklanılabilir. Diğer kültürel bağlamlar, sanat akımları (Neoklassisizm, Romantizm, Biedermeyer üslubu ve Barbizon okulu, izlenimciliğin ve fotoğrafçılığın başlangıcı); müzik (Rossini, Donizetti, Chopin, Schumann, Mendelssohn ve Liszt); teknoloji (örneğin, pil, gaz, elektrikle aydınlatma, daktilo, telgraf, posta pulu, buharlı makine, Babbage hesap makinesinin icadı) ve bilimdeki gelişmelerdir (Mendeleev’in periyodik elementler tablosu, Dalton’un atom kuramı, jeolojide Lyell, Agassiz ve diğerlerinin başarıları, Darwin’in Galapagos Adalarına yaptığı deniz yolculukları).
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
119. yüzyıl kültür ve edebiyatının özelliklerine giriş
2Tarihsel metinlerin analizi
3Kuramsal metinlerin tartışılması
4Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
5Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
6Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
7Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
8Vize
9Kuramsal metinlerin tartışılması
10Kuramsal metinlerin tartışılması
11Kuramsal metinlerin tartışılması
12Kuramsal metinlerin tartışılması
13İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi
 
Kaynaklar:
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
 
Diğer Kaynaklar:
William Deresiewicz Jane Austen and the Romantic Poets Stuart Curran Cambridge Companion to British Romanticism Jerome McGann The Romantic Ideology M.H.Abrams Natural Supernaturalism: Tradition and Revolution in Romantic Literature
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Final sınavı1%50
Proje1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor