PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
17. Yüzyıl EdebiyatıELL 539593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Dönemin önemli edebi, sanatsal ve diğer türden metinleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
2. Dönem ve dönemin metin türleri üzerine çaşitli eleştirel bakış açıları kazanırlar.
3. Dönemle ilgili konularda eleştirel ve akademik çalışmalar üretirler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders Shakespeare’in son dönem oyunlarından Dryden’ın oyunlarına ve Restorasyon tiyatrosuna (Etherege, Farquahar, Wycherley, Aphra Behn and Congreve); Bacon’dan Leibniz’e düşünürlerin yazılarına; Harvey’den Newton’a bilimsel yazılara ve İngiliz Edebiyatının belirleyici dönemlerinden biri olan 17. yüzyıla odaklanır. Ders, Milton, Webster, Dryden, Johnson gibi İngiliz yazarlarının yanısıra, ulusal perspektif sınırlarının ötesine de taşıp erken dönem Amerikan yazarlarını (örneğin, Bradstreet, Rowlandson, Mather, Smith, Bradford) ya da Vega, Calderon, Cervantes gibi İspanyol yazarları; Bergerac, La Fontaine, Corneille, Racine ve Moliere gibi Fransız yazarları; ya da Grimmelschausen, Opitz gibi Alman yazarları ve trajik Alman oyunlarını da inceleyebilir. Bu derste, Akıl Çağının kesinlik, özgürlük ve düşünceyle fiziksel dünya arasındaki ilişkiyi konu edinen bazı felsefi metinler (Bacon, Hobbes, Locke, Pascal, Descartes, Spinoza, Leibniz); ya da erken dönem fizikçi ya da doğa bilimcilerin (Kepler, Galileo, Harvey, Leewenhoek, Hooke, Boyle, Descartes, hareket, Newton) metinleri de ele alınabilir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Döneme giriş
2Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması
3Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması
4Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması
5Temel metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi
6Temel metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi
7Temel metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi
8Temel metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi
9Vize
10Seçilmiş kültürel konuların ve daha sonraki tarihsel gelişmelerin tartışılması
11Seçilmiş kültürel konuların ve daha sonraki tarihsel gelişmelerin tartışılması
12Seçilmiş kültürel konuların ve daha sonraki tarihsel gelişmelerin tartışılması
13Seçilmiş kültürel konuların ve daha sonraki tarihsel gelişmelerin tartışılması
14İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi
 
Kaynaklar:
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%50
Proje1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor