PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Rönesans EdebiyatıELL 538593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Rönesans hakkında iyi bir arka plan bilgisine kavuşurlar
2. Edebi yenilikler ve insanın dünya üzerindeki yeri ve potansiyelini gerçekleştirmesi üzerine tartışabilecekler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders Rönesansın sosyal, dini, tarihsel, politik, bilimsel ve felsefi metinlerini inceler. Ficino, Pico della Mirandola, Giordano Bruno, ve Vico gibi Floransa Akademisinin Neo-Platoncu düşünürleri ile Erasmus, More, Luther, Calvin, Machiavelli ve Montaigne’in Rönesans hümanizma düşüncesine, eğitim sistemi ve bireyselliğin ortaya çıkışına olan katkılarını araştırır. Ders genel olarak Avrupa bağlamında, “sone geleneği”, Petrach, ve İtalyan hümanizması, Ovid’in aşk şiirine etkisi, Seneka’nın intikam trajedisi, komediler, tarihi oyunlar, ya da vebanın ve tiyatronun insanların yaşamına etkisini ele alır. Edebi olarak Sidney, Drayton, Shakespeare, Marlowe, Spenser, Donne gibi İngiliz yazarlarının ya da Amerikalı (Columbus, Las Casas, Cabeza de Vaca, Pizzaro, Cortes,, Bradford, Winthrop), İspanyol (Lope de Vega, Cervantes, Lazarillo de Tormes, ve pastoral, pikaresk), Fransız (Ronsard’ın şiirleri, Rabelais’in romanları, Perrault’un peri masalları), Alman (Grimmelschaum’un macera romanları, Gryphus’un trajedileri, Brant’ın Aptallar Gemisi) ya da İtalyan (Dante, Petrach, Boccacio, Ariosto) yazarların metinleri irdelenebilir. Ayrıca aynı dönem batı geleneğinden olmayan metinlere (Book of the Dead, Popol Vuh, Köroğlu ve Karacaoğlan, ya da Fuzuli) bakılabilir. Diğer referans çerçeveleri van Eyck, Bosch, Dürer, da Vinci, Michelangelo, Raphael, Boticelli, gibi kuzeyli ve Floransa’lı sanatçılar; mimari yenilikler (örneğin, Brunelleschi, Mimar Sinan); müzikteki gelişmeler (ayin, motet, chanson, madrigal, canzona); matbaanın yayılması (Gutenberg; Caxton); ya da simya, bilim ve tıptaki gelişmeleri (da Vinci, Paracelcus, Vesalius, Copernicus, Burton) kapsar. Derste uygulanılacak eleştirel bakış açıları geleneksel sosyotarihsel çalışmalardan, yenitarihselci bakış açılarına değişiklik gösterebilir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Rönesans edebiyatı ve kültürünün özelliklerine, İtalyan Rönesansının etkisine, Hümanizm ve Reform Düşüncesine ve Bireyciliğin Yükselişine giriş
2Kuramsal ve felsefi metinlerin tartışılması
3Kuramsal ve felsefi metinlerin tartışılması
4Kuramsal ve felsefi metinlerin tartışılması
5İngiliz Rönesansında seçilmiş edebi metinlerin analizi ve tartışılması
6İngiliz Rönesansında seçilmiş edebi metinlerin analizi ve tartışılması
7İngiliz Rönesansında seçilmiş edebi metinlerin analizi ve tartışılması
8İngiliz Rönesansında seçilmiş edebi metinlerin analizi ve tartışılması
9Vize
10Seçilmiş şiirsel ve kültürel metinlerin tartışılması
11Seçilmiş şiirsel ve kültürel metinlerin tartışılması
12Seçilmiş şiirsel ve kültürel metinlerin tartışılması
13Seçilmiş şiirsel ve kültürel metinlerin tartışılması
14İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi
 
Kaynaklar:
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
 
Diğer Kaynaklar:
Norman Leslie Jones The Birth of the Elizabethan Age: England in 1560s Stephen Greenblatt Representing the English Renaissance Stephen Greenblatt Renaissance Self- Fashioning Frances Yates The Occult Philosophy in the Elizabethan Age Jacob Burckhardt The Civilisation of the Renaissance in Italy Andrew Hadfield The English Renaissance 1500- 1620 John Jeffries Martin Myths of Renaissance Individualism Paulina Remes Neo Platonism Louis Lohr Matz Thomas More: The Search for the Inner Man Kim Walker Women Writers of the English Renaissance
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%50
Proje1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor