PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Ortaçağ EdebiyatıELL 537593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Ortaçağ toplumu ve kültürel değerleri hakkında derin bilgi kazanırlar.
2. Tiyatro oyunlarından Arthur efsanelerine kadar gelen bir yelpazedeki edebiyat üzerine tartışabileceklerdir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders ortaçağın tiyatro, romans, epik, dini vaaz gibi edebi türleri ile müzik, felsefe ve bilimdeki gelişmeleri ele alır. İngiliz edebiyatı bakış açısından konular Beowulf, Malory’nin Morte d’Arthur ve diğer şövalyelik kaynakları, Sir Gawain and the Green Knight, ortaçağ tiyatrosu (örneğin, The Castle of Perseverance, Everyman, Hilton’ın The ladder of Perfection ya da Langland’ın Piers Plowman’i), ya da Chaucer’ın The Book of the Duchess, Parlement of Foules, Canterbury Tales, Troilus and Criseyde olabilir. Ders daha geniş bir bakış açısıyla Avrupa edebiyatına da bakabilir ve gezgin keşişlerin lirik şiirleri (troubadour ve Alman lirik şairleri); Dante’nin La Vita Nuova’sı ve İlahi Komedi’si ya da Boccachio’nun Il Flostrato ve Decameron’u; Roman de la Rose (Guillaume de Lorris, Jean de Meun); Arthur romansları; kadın yazarların eserleri (örneğin, The Book of Margery Kempe, Christine de Pizan’ın City of Ladies’i); halk edebiyatı; ve epik gelenekleri konu edinebilir. Seçenek olarak, ders batı edebiyatlarının dışına çıkıp Kalidasa’nın Sanskrit oyunlarına, Murasaki’nin Tale of Genji’sine, Binbir Gece Masalları’na, Dede Korkut ve Nasreddin Hoca hikayelerine ya da Ortaçağ skolastik ve hümanizma felsefesi (örneğin, Boethius, Augustine, Acquinas, William Ockham, İbn-i Sina, İbn-i Rüşd, İbn-i Meymun) ile bilimdeki gelişmelere (Grosseteste, Bacon, Albertus, Magnus, Duns Scotus ve İslam biliminin altın çağı) odaklanabilir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Erken Ortaçağ ve Geç Ortaçağ edebiyatı ve kültürünün özelliklerine giriş
2Felsefi ve sosyal metinlerin tartışılması
3Felsefi ve sosyal metinlerin tartışılması
4Felsefi ve sosyal metinlerin tartışılması
5Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
6Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
7Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
8Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
9Vize
10Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması
11Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması
12Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması
13Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması
14İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi
 
Kaynaklar:
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
 
Diğer Kaynaklar:
M.H. Abrams Norton Anthology of English Literature Greg Walker Medieval Drama Rhiannon Purdie The Scots and Medieval Arthurian Legend Martin Shichtman Culture and the King: The Social Implications of the Arthurian Legend Guillaume de Lorris The Romance of the Rose John Hill The Cultural World of Beowulf Wendy Clein Concepts of Chivalry in Sir Gawain and the Green Knight Piotr Sadowski The Knight on his Quest: Symbolic Patterns of Transition in Sir Gawain and the Green Knight Richard Neuse Chaucer’s Dante: Allegory and Epic Theater in The Canterbury Tales N.S.Thompson Chaucer, Boccaccio and the Debate of Love: A Comparative Study of The Decameron and the Canterbury Tales Ruth Evans Feminist Readings in Middle English Literature: The Wife of Bath and all her sect
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%50
Proje1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor