PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Klasik EdebiyatELL 536593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Dönemin önemli edebi, sanatsal ve diğer türden metinleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
2. Dönem ve dönemin metin türleri üzerine çaşitli eleştirel bakış açıları kazanırlar.
3. Dönemle ilgili konularda eleştirel ve akademik çalışmalar üretirler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders klasik döneme (yaklaşık İ.Ö 1000. yüzyıldan İ.Ö 5. yüzyıla kadar) ait çeşitli metinleri hem yazıldıkları dönem hem de sonraki dönemlere etkileri bakımından inceler. Metinler epik (Homer, Virgil), tiyatro (Aeschylus, Sophocles, Euripides, Aristophanes, Plautus, Seneca, Livius Andronicus), düzyazı (Cicero, Seneca, Tacitus, Marcus Aurelius, Petronius, Athenaeus) ya da lirik şiir (Sappho, Anacreon, Pindar, Catallus, Ovid) örneklerinden seçilebilir. Dersler erken dönem estetik kuramcılarından (örneğin, Plato, Aristo, Longinus, Plotinus, Horace), tarihçilere (Hesiod, Herodotus, Thucydides, Xenophon, Livy, Plutarch, Suetonius) ya da matematikçi ve doğa bilimcilerinden (örneğin, Pythagoras, Euclid, Ptolemy, Plato, Aristotle, Galen, Pliny the Elder) antik çağda teknolojinin gelişimi, görsel sanatlar ve mimariye kadar çeşitli konuları içerir. Bazı metinler trajedi kuramının (Aristo’dan Hegel’e, Nietzsche’ye, Benjamin, Camus ve Deleuze’a kadar) ya da komedi kuramının (Tractatus Coislinianus’dan Schopenhauer, Freud, Baudelaire, Bergson, Foucault’a kadar) geçirdiği değişimler; mitlerin yeni bağlamlara yerleştirilmesi ( örneğin, Homer epiklerinin Romantiklerden Joyce’a Romare Bearden’e kadar yeniden çalışılması; ya da Pygmalion mitinin Shaw, Lerner ve Loewe’da, Her ve Ex Machina gibi film versiyonlarında yeniden işlenmesi); tiyatro türlerinin gelişmesi (klasik dönemden commedia dell’arte’a ve operaya, Absurd tiyatroya kadar); klasik metinlerin İbn İshak, Al-Kindi, Al-Farabi, Ibn-i Rüşd gibi yazarların Arapça ve Süryanice metinlerinden yapılan çevirilerle aktarılması ve gibi daha geniş bir çerçevede incelenebilir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Döneme giriş
2Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması
3Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması
4Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması
5Seçilmiş metinlerin bağlam ve teorik referans çerçevelerine göre analizi
6Seçilmiş metinlerin bağlam ve teorik referans çerçevelerine göre analizi
7Seçilmiş metinlerin bağlam ve teorik referans çerçevelerine göre analizi
8Seçilmiş metinlerin bağlam ve teorik referans çerçevelerine göre analizi
9Vize
10Seçilmiş kültürel konuların ve daha sonraki tarihsel gelişmelerin tartışılması
11Seçilmiş kültürel konuların ve daha sonraki tarihsel gelişmelerin tartışılması
12Seçilmiş kültürel konuların ve daha sonraki tarihsel gelişmelerin tartışılması
13Seçilmiş kültürel konuların ve daha sonraki tarihsel gelişmelerin tartışılması
14İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi
 
Kaynaklar:
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler, sınıf içi tartışmalar, seminerler ve yazılı analitik denemeler
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%50
Proje1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor