PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kusursuz SorumlulukHUK 57313 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Kusursuz sorumluluk kavramını, bu sorumluluğun tarihsel gelişimini, kusursuz sorumluluğun dayandığı esasları ve çeşitli kusursuz sorumluluk türlerini öğrenir ve böylece konuya ilişkin bilgi birikimlerini artırır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Kusursuz sorumluluk dersi, kusursuz sorumluluk kavramı ve bu sorumluluğun tarihsel gelişimi ile kusursuz sorumluluğun dayandığı esasın ve önem arz eden hakkaniyet sorumluluğu, adam çalıştıranın sorumluluğu, araç işletenin sorumluluğu, imalatçının sorumluluğu, önemli ölçüde tehlike arz eden işletme işletenin sorumluluğu gibi konuların ele alındığı bir derstir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Üretken yapay zeka kullanılmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Kusura dayanmayan sorumluluk kavramı ve tarihsel gelişimi
2Kusura dayanmayan sorumlulukta sorumluluğun dayandığı esas
3Hakkaniyet sorumluluğu
4Adam çalıştıranın sorumluluğu
5Ev başkanının sorumluluğu
6Hayvan idare edenin sorumluluğu
7Bina ve yapı eseri malikinin sorumluluğu
8Taşınmaz malikinin sorumluluğu
9Önemli ölçüde tehlike arz eden işletme işletenin sorumluluğu
10Araç işletenin sorumluluğu
11İmalatçının sorumluluğu
12Çevreyi kirletenin sorumluluğu
13Tüzel kişilerin organlarının fiillerinden sorumluluğu
14Devletin tapu sicilinin tutulmasından doğan sorumluluğu
 
Kaynaklar:
M. Kemal Oğuzman, M. Turgut Öz, Borçlar Hukuku Genel Hükümler Cilt-2, Vedat 2018; Fikret Eren, Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Yetkin 2022. Ahmet M. Kılıçoğlu, Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Turhan 2023.
 
Diğer Kaynaklar:
Haluk Tandoğan, Kusura Dayanmayan Sözleşme Dışı Sorumluluk Hukuku, Turhan Kitabevi 1981.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Konu anlatımı ve ödev
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)143,0042,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)143,0042,00
6Ev ödevleri218,7537,50
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)110,0010,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)114,0014,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Hukuk normlarının evrensel ve toplumsal temellerini ve etkilerini saptayabilme becerisi4
2Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki hukuki ilişkileri tahlil edebilme becerisi3
3Hukuki sorunları belirleme, analiz etme ve soruna uygulanacak hukuk kurallarını tespit etme becerisi4
4Kavramsal düşünme, kavramsal ve pratik bilgileri yorumlayabilme ve hukuki sorunların çözümünde uygulayabilme becerisi4
5Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme becerisi3
6Hukuki ilişkilerin düzenlenmesinde ve uyuşmazlıkların çözümünde sözlü ve yazılı etkili iletişim kurma becerisi ve hukuki durumları belgelendirme becerisi3
7Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi2
8Çağın sosyal, ekonomik, politik ve hukuki sorunlarına ilgi duymak ve bu sorunlar hakkında bilgili olma ve bu doğrultuda olaylara disiplinler arası bir yaklaşımla bakabilme becerisi 4
9Hukuk alanında çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci 2
10Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme becerisi4
11Hukuk alanıyla ilgili teknolojik temelli mesleki programları kullanabilme becerisi 3
12Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi3
13Hukuk bilimiyle yakından ilişkili ekonomi, tarih, sosyoloji, felsefe ve maliye gibi disiplinlerden yararlanabilmek ve farklı inceleme alanlarına ilişkin çok disiplinli bir bakış açısına sahip olmak2
14Hukuki sorunlara insan hakları temelinde yaklaşabilme becerisi3
15Mesleki ve sosyal alanlarda kolektif çalışma becerisine sahip olmak3
16Hukukun evrensel ilkeleri ışığında sosyal ve hukuksal sorunlara eleştirel bakabilme ve çözümler ortaya koyabilme becerisi4