PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kurumsal Markalama StratejileriMAN 540593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Markalaşmanın amacını açıklayacak ve temel kavramları tanımlayabilecektir.
2. Pazardaki gerçek koşullarda marka kavramlarını, uygulamaların içerik ve gerekçelerini inceleyecektir.
3. Marka yönetimindeki süreçleri ve metodolojileri tanımlayacak, marka kimliği ve marka değeri inşa etmeyi öğrenecektir.
4. Pazarlama zekası / analitiği ile sosyal ve dijital medya kanallarından elde edilen içgörülerle tüketici ürünleri / hizmetleri için etkili marka stratejileri formüle edebilecektir.
5. Birincil ve ikincil veri kaynakları kullanarak marka denetimleri gerçekleştirecek ve bu denetimin sonuçlarına göre gerekli stratejik tavsiyeleri önerebilecektir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, öğrencilere markalaşma hakkında temel bir bakış açısı sunacaktır. Bir markanın kapsamını, tüm markaların neden önemli olduklarını, güçlü markaların özelliklerini ve markalaşmanın diğer temel kavramlarını kapsar. Dersin ilk amacı, öğrencileri güçlü bir marka geliştirmenin ve yönetmenin kavramsal temelleri ile tanıştırmaktır. Ders ayrıca marka performansını ölçme ve yorumlama yöntemlerine de vurgu yapmaktadır. Özellikle tüketici açısından marka değerini değerlendirmeye yönelik tipik yaklaşımları kapsar. Marka imajını ve gücünü ölçmek için hem niteliksel, hem de niceliksel araçlar sunar.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Marka nedir? Markalar, tüketiciler ve işletmeler için nasıl değer yaratırlar?
2Markalamanın stratejik etkileri
3Marka çeşitliliği
4Marka Kimliği, Marka Kişiliği ve Marka Konumlandırma
5Marka Unsurları
6Marka Hikayesi Anlatımı: Hikayeler nasıl oluşturulur ve anlatılır?
7Ara Sınav
8Marka Özü / Marka Sevgisi / Marka Nefreti
9Marka Mimarisi
10Marka Portföyleri
11Stratejik Marka Yönetiminde Etik Konular
12Global Markaları Yönetmek
13Makale Analizleri
14Proje Sunumları
 
Kaynaklar:
• Ders Kitabı: Strategic Brand Management (4th edition), Kevin Lane Keller, Prentice Hall. • Makale İncelemeleri ve Sunumları • Konu Slaytları
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Lectures, Research Articles, Discussions
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%25
Final sınavı1%40
Proje1%20
Proje1%15
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor