Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Reklamcılık Uygulamaları | TINS 276 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Toplumsal yapılanma çerçevesinde alt yapı ve üst yapı konularında tartışabilecekler. |
2. Serbest piyasa ekonomisini kavrayacaklar ve kapitalist sistemde bir ürünün reklamının nasıl yapıldığını ve satıldığını öğrenmiş olacaklar. |
3. Reklamlar yoluyla halkın fikirlerinin nasıl şekillendirildiğini anlayacaklar. |
4. Propaganda ve iknayı tanımlayacaklar. |
5. Propaganda ve halkla ilişkileri tanımlayacaklar. |
6. Kamuoyu oluşturmak üzere hazırlanan reklam ve propaganda çevirilerini değerlendirecekler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, Mütercim-Tercümanlık Bölümü öğrencilerine; bir ürünün, hizmetin veya fikrin tanıtımını yapmak veya bunları satmak için sponsorlu mesajlar kullanan pazarlama iletişiminin işleyişine ilişkin bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. Ders süresince gazeteler, dergiler, televizyon, radyo, açık hava reklamları veya doğrudan posta gibi geleneksel medya araçları ile bloglar, sosyal medya, web siteleri veya kısa mesajlar gibi yeni medya araçları analiz edilecektir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Reklamcılığa giriş |
2 | Reklamcılık ile diğer iş ve piyasa iletişim araçları |
3 | Reklamlar halka nasıl ulaştırılmalı? |
4 | Kitleler ve kitlelere ilişkin tanımlama, bölümleme ve hedef oluşturma |
5 | Ürüne yönelik kamuoyunun şekillendirilmesi |
6 | 1. Ara sınav |
7 | Siyasi partilerin ve politikacıların reklamı |
8 | Siyasi partilere ve politikacılara yönelik kamuoyunun şekillendirilmesi |
9 | İngilizce ve Türkçe reklamlar |
10 | Reklam çevirileri |
11 | 2. Ara sınav |
12 | Reklam çevirileri |
13 | Reklam çevirileri |
14 | Tekrar |
|
Kaynaklar: |
Ken Kaser Advertising and Sales Promotion South-Western Cengage Learning 2013 13:978-1-111-57323-2 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Sonio Cunio, Jeremy Munday eds. Translation and İdeology: Encounters and Clashes Routledge 2007 13:978-1-905763-00-9 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Lessons will be held in classrooms and will be done in lecture form. Students are required to come to class having done their homework assigned to them beforehand. There will be two mid-term examinations and several quizzes. Active participation and full attendance will be taken into consideration as favorable factors in the computation of the final grades.
Dersler öğretim üyesi tarafından anlatılmaktadır. Öğrencilerin, kendilerine önceden verilmiş olan ödevleri yaparak derse gelmeleri gerekmektedir. İki ara sınav ve quizler yapılacaktır. Öğrencinin derse katılımı ve düzenli derse devamları, final notlarının hesaplanmasında dikkate alınacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 2 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
Proje | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |