Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimari Belgeseller Üzerine Eleştirel Analiz | ARCH 428 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Şehirciliğin ne olduğunun tanımlayabilme |
2. Kentsel yaşamdaki dönüşümleri keşfetmek için belgeselleri analiz edebilme |
3. Yeni kentsel çevre üzerine eleştirel analizler geliştirebilme becerisine sahip olma |
4. Eleştirel düşünce geliştirebilme becerisine sahip olma |
5. Sanatsal metin ve sesli-görsel materyalleri okuma ve yorumlama becerisine sahip olma |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencileri şehircilik ile ilgili mimari belgesellerle tanıştırır. Ders kapsamında, seçilen metinlerin okunması yoluyla, 20. yüzyılın ikinci yarısından günümüze kentsel yaşamdaki dönüşümleri incelenmektedir. Bu ders yeni kentsel sorunların mimari belgeseller aracılığıyla anlaşılması için tasarlanmıştır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Kentleşme kavramına giriş |
2 | Kentsel Toplum ve Kent Formu |
3 | Kent Formunun sosyal süreci |
4 | Mimarlık ve Kent Yaşamı-1 |
5 | Mimarlık ve Kent Yaşamı-2 |
6 | İnceleme ve Değerlendirme |
7 | Mimari Belgeseller üzerine eleştirel analiz |
8 | Mimari Belgeseller üzerine eleştirel analiz |
9 | Mimari Belgeseller üzerine eleştirel analiz |
10 | Mimari Belgeseller üzerine eleştirel analiz |
11 | Mimari Belgeseller üzerine eleştirel analiz |
12 | Mimari Belgeseller üzerine eleştirel analiz |
13 | Kentsel Çevreye dair final değerlendirmesi-1 |
14 | Kentsel Çevreye dair final değerlendirmesi-2 |
|
Kaynaklar: |
H. Lefebvre, The Urban Revolution, University of Minnesota Press, 2003, 978-0-8166-4159-8
D. Harvey, The Condition Of Postmodernity: An Enquiry Into The Origins Of Cultural Change, Blackwel,l 1989, 0631162941
D. Harvey, Rebel Cities : From The Right To The City To The Urban Revolution, Verso, 2012, 9781781680742
D. Harvey, Social Justice And The City, University of Georgia Press, 2009, 978-0820334035
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Seminer ve tartışma temelli bir derstir. Açıklama ve yorumla derste tanımlanan metinlere dayalı yapılır. Görsel, yazınsal ve işitsel materyal (ilgili belgeler, makaleler, görseller, filmler ve müzik) derslere/tartışmalara eşlik eder. Derse katılım ödev olarak verilen tanımlanmış okumalarla ilişkili eleştirel metinlerle ve öğrencilerin ders sırasındaki soruları/yorumları ile teşvik edilir. Öğrenciler final ödevinde yeni şehircilik yaklaşımlarını konu alan bir eleştirel video hazırlar. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 12 | %40 |
Ara sınav | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektiriyor |