PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Müşteri İlişkileri YönetimiBAI 212223 + 034,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Müşteri ve diğer paydaşlarla iyi müşteri ilişkileri yönetimi sağlamadaki rolünü anlayacak
2. Müşteriler ve diğer paydaşlarla daha verimli ve karşılıklı olarak ödüllendirici ilişkiler kurmak için ve başarılı müşteri ilişkileri yönetimini yürütmek için gerekli temel becerileri anlayacak
3. Hem müşterilerinin hem de paydaşlarının ihtiyaçlarını, beklentilerini ve ihtiyaçlarını karşılayan ve kurumun çıkarlarını koruyan ihtiyaçları belirleyip, bunları karşılamanın önemini idrak edecek
4. Müşteriler ve diğer paydaşlarla iletişim kurma ve etkileşme becerilerini geliştirecektir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) dersi, dağıtım kanalından bağımsız olarak pazarlama, satış ve hizmet alanlarındaki potansiyel ve mevcut müşteriler ve iş ortaklarıyla olan ilişkileri yönetmeye yönelik kapsamlı bir dizi süreç ve teknolojinin irdeleyen bir derstir. Bu ders, CRM girişimlerinin kullanımı yoluyla ilişkisel pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanmasına odaklanmaktadır. Derste ele alınan konular temel olarak; ilişkisel pazarlama; operasyonel analitik ve işbirlikçi CRM; CRM uygulama problemlerinin nedenleri ve pazarlama yönetiminde CRM'nin rolü şeklinde sıralanabilir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1CRM'ye Giriş
2Değer Piramidi
3Müşteri Etkileşim Döngüsü
4Müşteri Yaşam Döngüsü Yönetimi (CLM), Müşteri Yaşam Boyu Değer (CLV)
5Konu Yönetimi, İş Akışı Yönetimi, Satış Gücü Otomasyonu (SFA)
6CRM İstihbarat Yönetimi Döngüsü
7Ara sınav
8CRM Araçlarının Sınıflandırılması
9CRM Vizyonunu Tanımlamak
10CRM Uygulamasının Aşamaları
11CRM Vaka Çalışmaları
12Bankacılıkta Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)
13Farklı sektörelerde CRM uygulamaları
14Genel Değerlendirme
 
Kaynaklar:
Francis Buttle, Customer Relationship Management: Concepts and Technologies 3rd Edition, Routledge, 2015.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders haftalık olarak üç saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin ders içerisindeki değerlendirmesinde vize ve final sınavlarının yanı sıra ödevler ve güncel sorunların işleneceği takım projeleri de yer alacaktır. Bununla birlikte öğrencilerin derse devamları da takip edilerek, dönem sonundaki nihai değerlendirmeye katkı sağlayacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%25
Ödev1%15
Final sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor