PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Dağıtım YönetimiPMY 512913 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiUzaktan Eğitim
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Dağıtım Kanallarının temel unsurlarını ve görevlerini anlar
2. Farklı dağıtım kanalları nasıl yapılandırılacağını öğrenir.
3. Farklı türdeki kanal üyelerinin rolleri ve sorumluluklarını anlar.
4. Kanal üyeleri arasındaki ilişkiler nasıl yönetileceğini anlar
5. Dağıtım kanallarının etkinliğini optimize etmenin yollarını anlar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders genel hatlarıyla, tüketim malları pazarlarında ve işletmeler arası pazarlarda, hem fiziksel ürünler hem de hizmetler için küresel boyutta etkili kanal stratejileri ve yapılarının tasarlaması, değiştirilmesi ve sürdürülebilir olmasının yollarını ele almaktadır. Bu bağlamda pazarlamadaki dağıtım kanallarına ilişkin olarak; kanal üyelerini tanımlanması, birbirleri ile ilişkileri, diğer pazarlama stratejileri ile bağları, alınacak stratejik karar ve politikaların belirlenmesi, kanaldaki çatışmaların yönetilmesi ve lojistik yönetimi konuları incelenecektir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Pazarlama Kanallarına İlişkin Kavramlar
2Pazarlama Kanallarına İlişkin Kavramlar
3Pazarlama Kanalı Stratejilerinin Önemi ve Denetimi
4Pazarlama Kanalı Stratejilerinin Önemi ve Denetimi
5Dağıtım Kanallarında Alıcı –Satıcı İlişkileri ve Geliştirilen Modeller
6Pazarlama Kanallarının Yönetiminde Güç
7Pazarlama Kanallarının Yönetiminde Güç
8Ara Sınav
9Pazarlama Kanallarının Yönetiminde Çatışma
10Perakende Yönetimi ve Stratejileri
11Toptancılık Yönetimi ve Stratejileri
12Franchise Yönetimi ve Stratejileri
13Nihai Kullanıcı Analizi: Pazar Bölümleme ve Hedef Pazar
14Fiziksel Dağıtım Süreçleri ve Lojistik
 
Kaynaklar:
• Robert Palmatier, Louis Stern, Adel El-Ansary (2016). Marketing Channel Strategy: An Omni-Channel Approach (8th Edition), Routledge Publishing. • Julian Dent (2008). Distribution Channels: Understanding and Managing Channels to Market, Kogan Page Limited.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
 
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%20
Final sınavı1%80
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor