Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Dağıtım Yönetimi | PMY 512 | 9 | 1 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Uzaktan Eğitim |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Dağıtım Kanallarının temel unsurlarını ve görevlerini anlar |
2. Farklı dağıtım kanalları nasıl yapılandırılacağını öğrenir. |
3. Farklı türdeki kanal üyelerinin rolleri ve sorumluluklarını anlar. |
4. Kanal üyeleri arasındaki ilişkiler nasıl yönetileceğini anlar |
5. Dağıtım kanallarının etkinliğini optimize etmenin yollarını anlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders genel hatlarıyla, tüketim malları pazarlarında ve işletmeler arası pazarlarda, hem fiziksel ürünler hem de hizmetler için küresel boyutta etkili kanal stratejileri ve yapılarının tasarlaması, değiştirilmesi ve sürdürülebilir olmasının yollarını ele almaktadır. Bu bağlamda pazarlamadaki dağıtım kanallarına ilişkin olarak; kanal üyelerini tanımlanması, birbirleri ile ilişkileri, diğer pazarlama stratejileri ile bağları, alınacak stratejik karar ve politikaların belirlenmesi, kanaldaki çatışmaların yönetilmesi ve lojistik yönetimi konuları incelenecektir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Pazarlama Kanallarına İlişkin Kavramlar |
2 | Pazarlama Kanallarına İlişkin Kavramlar |
3 | Pazarlama Kanalı Stratejilerinin Önemi ve Denetimi |
4 | Pazarlama Kanalı Stratejilerinin Önemi ve Denetimi |
5 | Dağıtım Kanallarında Alıcı –Satıcı İlişkileri ve Geliştirilen Modeller |
6 | Pazarlama Kanallarının Yönetiminde Güç |
7 | Pazarlama Kanallarının Yönetiminde Güç |
8 | Ara Sınav |
9 | Pazarlama Kanallarının Yönetiminde Çatışma |
10 | Perakende Yönetimi ve Stratejileri |
11 | Toptancılık Yönetimi ve Stratejileri |
12 | Franchise Yönetimi ve Stratejileri |
13 | Nihai Kullanıcı Analizi: Pazar Bölümleme ve Hedef Pazar |
14 | Fiziksel Dağıtım Süreçleri ve Lojistik |
|
Kaynaklar: |
• Robert Palmatier, Louis Stern, Adel El-Ansary (2016). Marketing Channel Strategy: An Omni-Channel Approach (8th Edition), Routledge Publishing.
• Julian Dent (2008). Distribution Channels: Understanding and Managing Channels to Market, Kogan Page Limited.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %80 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |