Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Küresel Pazarlama Stratejileri | PMY 510 | 9 | 1 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Uzaktan Eğitim |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Küresel ekonomik çevreyi ve küresel pazarı anlar |
2. Küresel bir pazar, ürün veya markayı yönetirken sosyal ve kültürel ortamların önemini anlar |
3. Küresel pazarın politik, yasal ve düzenleyici çevresini anlar |
4. Bilgi sistemlerinin nasıl kullanılacağını ve bir pazar araştırmasının nasıl yapılacağını öğrenir |
5. Küresel segmentasyon, hedefleme ve konumlandırma kavramını anlar |
6. Küresel pazara giriş stratejilerini anlar |
7. Küresel pazarda marka, ürün ve fiyatlandırma stratejilerini açıklar |
8. Küresel pazarlama iletişimi stratejilerini anlar |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders genel hatlarıyla, pazarlama stratejilerini ve bunları etkileyen çevresel faktörleri, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama, konumlandırma konularının yanı sıra ürün, fiyat, pazarlama iletişim ve dağıtım politikaları gibi temel pazarlama kavramlarını uluslararası pazarlama bakış açısıyla ele almaktadır. Pazar araştırması, kültürel etkenler, dış ticaret, küresel pazara giriş stratejileri ve müzakere kavramlarına da değinilmektedir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Küresel Pazarlama Kavramına Giriş |
2 | Küresel Pazarlama Çevresi: Ekonomik Çevre |
3 | Küresel Pazarlama Çevresi: Ekonomik Çevre |
4 | Küresel Pazarlama Çevresi: Sosyo-Kültürel Çevre |
5 | Küresel Politik ve Yasal Çevre |
6 | Küresel Politik ve Yasal Çevre |
7 | Ara Sınav |
8 | Küresel Bilgi Sistemleri ve Küresel Pazarlama Araştırması |
9 | Küresel Pazarlara Giriş Stratejileri |
10 | Küresel Pazarlara Giriş Stratejileri |
11 | Küresel Pazarlarda Ürün ve Marka Stratejileri |
12 | Küresel Pazarlarda Fiyat Stratejileri |
13 | Küresel Pazarlarda Dağıtım Stratejileri |
14 | Küresel Pazarlama İletişimi Kararları |
|
Kaynaklar: |
• PowerPoint Sunuları ve ders notları
• Mehmet Karafakioğlu, Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınları, 6. Baskı, 2010.
• Erdoğan Taşkın, Uluslararası Pazarlama, Türkmen Kitabevi, 1. Baskı, 2012.
• Gegez, A. Ercan; Arslan, F. Müge; Cengiz, Emrah & Uydacı, Mert (2003), Uluslararası Pazarlama Çevresi, Der Yayınları, İstanbul.
• Altınbaşak, İpek; Akyol, Ayşe; Alkibay, Sanem; Arslan, F. Müge; Burnaz, Şebnem; Cengiz, Emrah; Erdil, Sabri; Gegez, A. Ercan; Günay, Nazan; Madran, Canan; Şekerkaya, Ahmet; Uydacı, Mert; Ünüsan, Çağatay; Yalçın, F. Asuman; Yolaç, Gökhan (2008), Küresel Pazarlama Yönetimi, Beta Basım Yayım Dağıtım AŞ., İstanbul.
• Warren J. Keegan ve Mark C. Green, Global Marketing, Pearson, 7th Edition, 2012.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %80 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |