PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Küresel Pazarlama StratejileriPMY 510913 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiUzaktan Eğitim
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Küresel ekonomik çevreyi ve küresel pazarı anlar
2. Küresel bir pazar, ürün veya markayı yönetirken sosyal ve kültürel ortamların önemini anlar
3. Küresel pazarın politik, yasal ve düzenleyici çevresini anlar
4. Bilgi sistemlerinin nasıl kullanılacağını ve bir pazar araştırmasının nasıl yapılacağını öğrenir
5. Küresel segmentasyon, hedefleme ve konumlandırma kavramını anlar
6. Küresel pazara giriş stratejilerini anlar
7. Küresel pazarda marka, ürün ve fiyatlandırma stratejilerini açıklar
8. Küresel pazarlama iletişimi stratejilerini anlar
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders genel hatlarıyla, pazarlama stratejilerini ve bunları etkileyen çevresel faktörleri, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama, konumlandırma konularının yanı sıra ürün, fiyat, pazarlama iletişim ve dağıtım politikaları gibi temel pazarlama kavramlarını uluslararası pazarlama bakış açısıyla ele almaktadır. Pazar araştırması, kültürel etkenler, dış ticaret, küresel pazara giriş stratejileri ve müzakere kavramlarına da değinilmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Küresel Pazarlama Kavramına Giriş
2Küresel Pazarlama Çevresi: Ekonomik Çevre
3Küresel Pazarlama Çevresi: Ekonomik Çevre
4Küresel Pazarlama Çevresi: Sosyo-Kültürel Çevre
5Küresel Politik ve Yasal Çevre
6Küresel Politik ve Yasal Çevre
7Ara Sınav
8Küresel Bilgi Sistemleri ve Küresel Pazarlama Araştırması
9Küresel Pazarlara Giriş Stratejileri
10Küresel Pazarlara Giriş Stratejileri
11Küresel Pazarlarda Ürün ve Marka Stratejileri
12Küresel Pazarlarda Fiyat Stratejileri
13Küresel Pazarlarda Dağıtım Stratejileri
14Küresel Pazarlama İletişimi Kararları
 
Kaynaklar:
• PowerPoint Sunuları ve ders notları • Mehmet Karafakioğlu, Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınları, 6. Baskı, 2010. • Erdoğan Taşkın, Uluslararası Pazarlama, Türkmen Kitabevi, 1. Baskı, 2012. • Gegez, A. Ercan; Arslan, F. Müge; Cengiz, Emrah & Uydacı, Mert (2003), Uluslararası Pazarlama Çevresi, Der Yayınları, İstanbul. • Altınbaşak, İpek; Akyol, Ayşe; Alkibay, Sanem; Arslan, F. Müge; Burnaz, Şebnem; Cengiz, Emrah; Erdil, Sabri; Gegez, A. Ercan; Günay, Nazan; Madran, Canan; Şekerkaya, Ahmet; Uydacı, Mert; Ünüsan, Çağatay; Yalçın, F. Asuman; Yolaç, Gökhan (2008), Küresel Pazarlama Yönetimi, Beta Basım Yayım Dağıtım AŞ., İstanbul. • Warren J. Keegan ve Mark C. Green, Global Marketing, Pearson, 7th Edition, 2012.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
 
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%20
Final sınavı1%80
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor