PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Pazarlama AraştırmasıPMY 502523 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiUzaktan Eğitim
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler, araştırma tasarımı, anket geliştirme, veri toplama prosedürleri, veri analizi, sonuçların sunumu ve müşteri yönetimi dahil olmak üzere iş dünyasında pazarlama araştırması yürütme yöntemlerini öğrenecek ve bu yöntemleri bir pazarlama araştırması müşteri projesine uygulayacaklardır.
2. Öğrenciler, pazarlama araştırmasında nicel ve nitel yaklaşımlar arasındaki farkları ve bunların kullanımlarını anlayacaklardır.
3. Öğrenciler veri girişi ve analizi için SPSS istatistiksel yazılımını öğrenecek ve kullanacaklardır.
4. Öğrenciler, endüstri tarafından kabul edilen standartlara göre seçtikleri bir pazarlama problemi üzerine birincil veri ile bir pazarlama araştırması çalışması planlayacaklardır.
5. Öğrenciler bir pazarlama araştırması raporu yazabilecektir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Pazarlama araştırması, daha iyi pazarlama kararları vermek için pazarları ve müşterileri anlamak için kritik olan uygulamalı bir yönetim disiplinidir. Bu dersin temel amacı, pazarlama araştırmasının ne zaman ve nasıl yapılacağına dair temel çalışma bilgisini ve pazarlama kararlarını desteklemek için pazarlama bilgilerini iletmenin en etkili yolunu elde etmek için bir öğrenme ortamı sağlamaktır. Bu ders, pazarlama araştırmasının hem nitel hem de nicel yönlerine ve yöneticilere pazar bölümleme, pazar potansiyelini tahmin etme, tahmin etme, reklamcılık ve fiyatlandırma politikaları geliştirme ve yeni ürünleri tasarlama ve konumlandırma gibi önemli pazarlama sorunlarını ele almada nasıl yardımcı olduklarına odaklanacaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Pazarlama Araştırmasının Niteliği ve Kapsamı
2Pazarlama Araştırması Süreci
3Araştırma Desenleri-Nitel Araştırma
4Araştırma Desenleri-Nitel Araştırma
5Örneklem Seçimi ve Örnekleme Yöntemleri
6Hipotez Türleri ve Analiz Yöntemleri
7Anket Tasarımı ve Süreci
8Ara Sınav
9Ölçme, Değerlendirme ve Ölçek Türleri
10Ölçeklerde Geçerlilik ve Güvenilirlik
11Araştırma Raporunun Hazırlanması
12Araştırma Süreci
13Introduction to SPSS / Data Preparation and Processing
14Data Analysis in SPSS
 
Kaynaklar:
1. “Marketing Research with SPSS” (8th Edition), Carl McDaniel Jr. and Roger Gates, John Wiley and Sons. 2. “Essentials of Marketing Researh” (4th Edition), Tony Proctor, Financial Times Prentice Hall. 3. “Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi”, Ayhan Ural, İbrahim Kılıç, Detay Yayıncılık.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
 
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%20
Final sınavı1%60
Proje1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor