PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Ağlararasi İletişimCENG 4392 + 235,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Veri ağlarının ve ağ işletim sistemlerinin özelliklerini bilir.
2. Ağ işletim sistemini (CISCO IOS) yapılandırmayı yapar.
3. ISO iziksel ve bağlantı ağ katmanları protokolleri ve fonksiyonlarını bilir
4. IPv4 ve IPv6 adresleme ve alt-ağ prensiplerini bilir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerCeng 290
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerCeng 393
 
Dersin Tanımı:

Bilgisayar ağları ve Ağlararası İletişime giriş, küçük ve büyük ölçekli ağlarda yönlendiriciler (routers) ve anahtarlayıcıların (switch) mimarisi, bileşenleri, ve operasyonları; yönlendirme ve paket iletimi için Cisco IOS kullanarak yönlendiricilerin yapılandırılması; IPv6’ya giriş.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrencilerin konuları daha iyi anlamalarını sağlamak amacı ile üretken yapay zeka uygulamalarını kullanmaları teşvik edilmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ağlara Giriş
2Ağ İşletim Sistemi Konfigurasyonu
3Ağ Kuralları ve İletişimi
4Ağ Erişimi (Fiziksel Katman)
5Ağ Erişimi (Veri İletim Katmanı)
6Eternet
7Ağ Katmanı
8IP Adresleme (IPv4)
9IP Adresleme (IPv6)
10Altağ IP Ağları
11Aktarım Katmanı
12Uygulama Katmanı
13Ağlar
14Tekrar
 
Kaynaklar:
Cisco CCNA1. The Cisco e-learning platform will be used in the lecture.
 
Diğer Kaynaklar:
Computer Networking: A Top-Down Approach, James F. Kurose & Keith W. Ross, Addison-Wesley SBN-10: 0136079679 ISBN-13: 9780136079675 Computer Networks, Andrew S. Tanenbaum, Pearson Education, Inc Introduction to Data Networks, Lawrence Harte, ALTHOS Publishing Internetworking With TCP/IP Volume 1: Principles Protocols, and Architecture, Douglas Comer, Prentice Hall Internetworking With TCP/IP Volume II: Design, Implementation, and Internals, Douglas Comer & D. Stevens, Prentice Hall
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler yüzyüze olarak haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulamalı olarak yapılmaktadır. Labaratuvarlarda öğrencilere sağlanan bilgisayar ve gerçek Cisco Router, Cisco Switchleri ile ve ayrıca gerektiğinde Cisco similasyon ortamı da kullanılarak ağ tasarımı, konfigurasyonu deneylerle gerçekleştirilmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Laboratuvar1%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)142,0028,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)142,0028,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)00,000,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)142,0028,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)120,0020,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)130,0030,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.4
2Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.2
3Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.4
4Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.3
5Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.4
6Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
7Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.0
8 Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.1
9Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.2
10Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.0
11Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.1