Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Ağlararasi İletişim | CENG 439 | | | 2 + 2 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Veri ağlarının ve ağ işletim sistemlerinin özelliklerini bilir. |
2. Ağ işletim sistemini (CISCO IOS) yapılandırmayı yapar. |
3. ISO iziksel ve bağlantı ağ katmanları protokolleri ve fonksiyonlarını bilir |
4. IPv4 ve IPv6 adresleme ve alt-ağ prensiplerini bilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Ceng 290 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Ceng 393 |
|
Dersin Tanımı:
Bilgisayar ağları ve Ağlararası İletişime giriş, küçük ve büyük ölçekli ağlarda yönlendiriciler (routers) ve anahtarlayıcıların (switch) mimarisi, bileşenleri, ve operasyonları; yönlendirme ve paket iletimi için Cisco IOS kullanarak yönlendiricilerin yapılandırılması; IPv6’ya giriş.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrencilerin konuları daha iyi anlamalarını sağlamak amacı ile üretken yapay zeka uygulamalarını kullanmaları teşvik edilmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ağlara Giriş |
2 | Ağ İşletim Sistemi Konfigurasyonu |
3 | Ağ Kuralları ve İletişimi |
4 | Ağ Erişimi (Fiziksel Katman) |
5 | Ağ Erişimi (Veri İletim Katmanı) |
6 | Eternet |
7 | Ağ Katmanı |
8 | IP Adresleme (IPv4) |
9 | IP Adresleme (IPv6) |
10 | Altağ IP Ağları |
11 | Aktarım Katmanı |
12 | Uygulama Katmanı |
13 | Ağlar |
14 | Tekrar |
|
Kaynaklar: |
Cisco CCNA1. The Cisco e-learning platform will be used in the lecture. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Computer Networking: A Top-Down Approach, James F. Kurose & Keith W. Ross, Addison-Wesley SBN-10: 0136079679 ISBN-13: 9780136079675
Computer Networks, Andrew S. Tanenbaum, Pearson Education, Inc
Introduction to Data Networks, Lawrence Harte, ALTHOS Publishing
Internetworking With TCP/IP Volume 1: Principles Protocols, and Architecture, Douglas Comer, Prentice Hall
Internetworking With TCP/IP Volume II: Design, Implementation, and Internals, Douglas Comer & D. Stevens, Prentice Hall |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler yüzyüze olarak haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulamalı olarak yapılmaktadır. Labaratuvarlarda öğrencilere sağlanan bilgisayar ve gerçek Cisco Router, Cisco Switchleri ile ve ayrıca gerektiğinde Cisco similasyon ortamı da kullanılarak ağ tasarımı, konfigurasyonu deneylerle gerçekleştirilmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Laboratuvar | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 20,00 | 20,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 30,00 | 30,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 4 |
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 2 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 4 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 3 |
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 4 |
6 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
7 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 0 |
8 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 1 |
9 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 2 |
10 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 0 |
11 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 1 |