Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Meslek Yaşamı ve Etik – Örnekler | ARCH 435 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Mesleğin uygulama alanlarını ve mimarların taşıdığı sorunları bilir |
2. Mimarin sahip olması gereken etik değerleri ve uyması gereken yasal kuralları bilir |
3. Mesleki pratiğin sorunlarını tanımlayabilir, çözüm için öneriler üretebilir |
4. Displinler ve disiplinlerarası takım çalışmalarını örgütleyebilir ve yönetebilir |
5. Mesleki sürekli gelişimin önemini kavrar |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders, meslek pratiğiyle ilgili önemli konuları örnek olaylar çerçevesinde inceler. Bu kapsamda mezuniyet ile birlikte mimarın çalışma alanları, mesleki sorumluluklar, meslek etiği konuları hakkında bilgiler aktarılır. Mimari meslek pratiğinde karşılaşabilecek sorunlar ve çözüm yöntemleri ortaya konur. Sürekli mesleki gelişimin önemi hakkında bilgi verilir. Uygulama pratiği içerisinde takım çalışmasının önemi ve gereklilikleri aktarılır. Meslek uygulamasında denetim ve yetkili kurumların görevleri hakkında aktarımlar yapılır. Örnek projeler özelinde yapım süreçleri tartışılır. Ders teorik bilgi aktarımının yanında örnek olay incelemeleri ile etik ve yasal uygulamalar hakkında tartışarak öğrenme fırsatı sunar. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Bir binayı veya mimarı iyi yapan nedir |
3 | Mimarlığın giderek daha küçük bir rol oynadığı bina yapım süreçlerinde mimarın etik ve yasal sorumluluklarının limitleri |
4 | Yönetmelikler ve etik sorumluluklar çeliştiğinde ne olur |
5 | Mesleki pratiğin profesyonel sorumlulukları |
6 | Etik çerçevelere dayalı mesleki kararlar için kararlılık sergilemek ve güvenilir olmak, etik çelişkileri çözebilmek |
7 | Etik ve profesyonel yaklaşımlara dayalı argümanlar üretebilmek ve savunabilmek |
8 | Kültürel olarak uygun şekillerde davranış sergileyebilmek |
9 | Vaka çalışmaları |
10 | Vaka çalışmaları |
11 | Vaka çalışmaları |
12 | Vaka çalışmaları |
13 | Vaka çalışmaları |
14 | Vaka çalışmaları |
|
Kaynaklar: |
Spector, Tom. (2001). The Ethical Architect. Princeton Architectural Press. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Till, Jeremy. (2013) Architecture Depends. MIT Press Ltd.
Chappell, David, and Willis, Andrew. (2010) The Architect in Practice. John Wiley and Sons Ltd.
Ross, Ann, and Hetreed, Jonathan. (2011). Architect's Pocket Book. Taylor & Francis Ltd.
Hyde, Rory. (2004). Future Practice : Conversations from the Edge of Architecture. Taylor & Francis Ltd |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders tanıtımındaki maddelerin Stüdyoda öğrenciler ile yüz yüze tanıtımı ve tartışılması
Dönem sonunda her öğrencinin kişisel yorum ve değerlendirmelerini bir dosya halinde tüm stüdyoda sunması .
Dosyaların İngilizce ve Türkçe olarak yazılması + CD ile birlikte teslimi .
Değerlendirme Ders Yürütücüsü tarafından yapılmaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 2 | %20 |
Ara sınav | 2 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |