PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Meslek Yaşamı ve Etik – ÖrneklerARCH 4353 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Mesleğin uygulama alanlarını ve mimarların taşıdığı sorunları bilir
2. Mimarin sahip olması gereken etik değerleri ve uyması gereken yasal kuralları bilir
3. Mesleki pratiğin sorunlarını tanımlayabilir, çözüm için öneriler üretebilir
4. Displinler ve disiplinlerarası takım çalışmalarını örgütleyebilir ve yönetebilir
5. Mesleki sürekli gelişimin önemini kavrar
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders, meslek pratiğiyle ilgili önemli konuları örnek olaylar çerçevesinde inceler. Bu kapsamda mezuniyet ile birlikte mimarın çalışma alanları, mesleki sorumluluklar, meslek etiği konuları hakkında bilgiler aktarılır. Mimari meslek pratiğinde karşılaşabilecek sorunlar ve çözüm yöntemleri ortaya konur. Sürekli mesleki gelişimin önemi hakkında bilgi verilir. Uygulama pratiği içerisinde takım çalışmasının önemi ve gereklilikleri aktarılır. Meslek uygulamasında denetim ve yetkili kurumların görevleri hakkında aktarımlar yapılır. Örnek projeler özelinde yapım süreçleri tartışılır. Ders teorik bilgi aktarımının yanında örnek olay incelemeleri ile etik ve yasal uygulamalar hakkında tartışarak öğrenme fırsatı sunar.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Bir binayı veya mimarı iyi yapan nedir
3Mimarlığın giderek daha küçük bir rol oynadığı bina yapım süreçlerinde mimarın etik ve yasal sorumluluklarının limitleri
4Yönetmelikler ve etik sorumluluklar çeliştiğinde ne olur
5Mesleki pratiğin profesyonel sorumlulukları
6Etik çerçevelere dayalı mesleki kararlar için kararlılık sergilemek ve güvenilir olmak, etik çelişkileri çözebilmek
7Etik ve profesyonel yaklaşımlara dayalı argümanlar üretebilmek ve savunabilmek
8Kültürel olarak uygun şekillerde davranış sergileyebilmek
9Vaka çalışmaları
10Vaka çalışmaları
11Vaka çalışmaları
12Vaka çalışmaları
13Vaka çalışmaları
14Vaka çalışmaları
 
Kaynaklar:
Spector, Tom. (2001). The Ethical Architect. Princeton Architectural Press.
 
Diğer Kaynaklar:
Till, Jeremy. (2013) Architecture Depends. MIT Press Ltd. Chappell, David, and Willis, Andrew. (2010) The Architect in Practice. John Wiley and Sons Ltd. Ross, Ann, and Hetreed, Jonathan. (2011). Architect's Pocket Book. Taylor & Francis Ltd. Hyde, Rory. (2004). Future Practice : Conversations from the Edge of Architecture. Taylor & Francis Ltd
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders tanıtımındaki maddelerin Stüdyoda öğrenciler ile yüz yüze tanıtımı ve tartışılması Dönem sonunda her öğrencinin kişisel yorum ve değerlendirmelerini bir dosya halinde tüm stüdyoda sunması . Dosyaların İngilizce ve Türkçe olarak yazılması + CD ile birlikte teslimi . Değerlendirme Ders Yürütücüsü tarafından yapılmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev2%20
Ara sınav2%40
Final sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor