PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Yön Bulma ve İşaret SistemleriINAR 3693 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Yön Bulma konusunu İçmimarlıkta bir tasarım elemanı olarak tartışmak
2. Yön Bulma ile Çevresel psikoloji arasındaki ilişki konusunda farkındalık yaratmak
3. Yön bulma ve işaret sistemlerini bina konfigürasyonu, tipografi, renk ve kurumsal kimlik dahilinde tasarlamak
4. Okunaklılığı Yön Bulma unsuru olarak değerlendirerek tasarım önerilerinde bulunmak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Dersin amacı öğrencileri Yön Bulma ve İşaret Sistemleri konusunda bilgilendirmektir. Çevresel Psikoloji, insan algısı, aydınlatma, renk ve malzeme gibi Yön Bulma ve İşaret Sistemleri ile ilgili konuların ve bunların İçmimarlık ve tasarım alanlarında uygulamaları analiz edilir ve tartışılır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse Giriş ve DersTanımı
2Yön Bulma, Navigasyon, oryantasyon gibi kavramların tanımı, Mekan tasarımında önemi
3Algı, biliş, vs. kavramların tanımı
4Okunaklılık ve Okunaklılığa katkısı olan elemanlar
5Dönem Projesinin Tanımlanması, grupların oluşturulması
6Grup kritikleri ve tartışmalar
7Ara Değerlendirme:Sunumlar
8Grup kritikleri ve tartışmalar
9Grup kritikleri ve tartışmalar
10Grup kritikleri ve tartışmalar
11Grup kritikleri ve tartışmalar
12Grup kritikleri ve tartışmalar
13Grup kritikleri ve tartışmalar
14Final Grup kritikleri ve tartışmalar
 
Kaynaklar:
Romedi Passini. Wayfinding in Architecture (Environmental Design Series V. 4.), 1984 Romedi Passini. Wayfinding in public buildings: A design guideline, 1987. Romedi Passini and Paul Arthur. Wayfinding: People, Signs, and Architecture, 1989. Kevin Lynch. The Image of the City (Harvard-MIT Joint Center for Urban Studies Series), 1964.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, yüz yüze, Sketch Up, AutoCad, 3D Max, etc. bilgisayar programları, Lumion, Twin Motion, vs. programlar aracılığıyla işlenir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Sözlü Sunum1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor