Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yön Bulma ve İşaret Sistemleri | INAR 369 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Yön Bulma konusunu İçmimarlıkta bir tasarım elemanı olarak tartışmak |
2. Yön Bulma ile Çevresel psikoloji arasındaki ilişki konusunda farkındalık yaratmak |
3. Yön bulma ve işaret sistemlerini bina konfigürasyonu, tipografi, renk ve kurumsal kimlik dahilinde tasarlamak |
4. Okunaklılığı Yön Bulma unsuru olarak değerlendirerek tasarım önerilerinde bulunmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Dersin amacı öğrencileri Yön Bulma ve İşaret Sistemleri konusunda bilgilendirmektir. Çevresel Psikoloji, insan algısı, aydınlatma, renk ve malzeme gibi Yön Bulma ve İşaret Sistemleri ile ilgili konuların ve bunların İçmimarlık ve tasarım alanlarında uygulamaları analiz edilir ve tartışılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse Giriş ve DersTanımı |
2 | Yön Bulma, Navigasyon, oryantasyon gibi kavramların tanımı, Mekan tasarımında önemi |
3 | Algı, biliş, vs. kavramların tanımı |
4 | Okunaklılık ve Okunaklılığa katkısı olan elemanlar |
5 | Dönem Projesinin Tanımlanması, grupların oluşturulması |
6 | Grup kritikleri ve tartışmalar |
7 | Ara Değerlendirme:Sunumlar |
8 | Grup kritikleri ve tartışmalar |
9 | Grup kritikleri ve tartışmalar |
10 | Grup kritikleri ve tartışmalar |
11 | Grup kritikleri ve tartışmalar |
12 | Grup kritikleri ve tartışmalar |
13 | Grup kritikleri ve tartışmalar |
14 | Final Grup kritikleri ve tartışmalar |
|
Kaynaklar: |
Romedi Passini. Wayfinding in Architecture (Environmental Design Series V. 4.), 1984
Romedi Passini. Wayfinding in public buildings: A design guideline, 1987.
Romedi Passini and Paul Arthur. Wayfinding: People, Signs, and Architecture, 1989.
Kevin Lynch. The Image of the City (Harvard-MIT Joint Center for Urban Studies Series), 1964. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, yüz yüze, Sketch Up, AutoCad, 3D Max, etc. bilgisayar programları, Lumion, Twin Motion, vs. programlar aracılığıyla işlenir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Sözlü Sunum | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |