Bilgi Teknolojileri (Yüksek Lisans Tezli) Yüksek Lisans Programı
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Çeviri ProjesiTINS 470422 + 235,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İleri seviye çeviri stratejilerini farklı türlerde karmaşık metinlere uygulayabilecek
2. Sözlü ve yazılı çevirinin güç ve ideolojiyle ilgilisini, ayrıca sözlü ve yazılı çevirinin farklı kültürel ortamlardaki iletişimde önemini kavrayabilecek
3. Analitik düşünme becerilerini geliştirebilecek
4. Analiz ve sentez yapabilecek
5. Sözlü ve yazılı çevirinin yapıldığı profesyonel ortamın etkisini derinlemesine kavrayabileceklerdir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders, temel yazılı ve sözlü çeviri kuramlarının gerçek hayatta karşılabileceğimiz durumlarda kullanımını içermektedir. Odak noktası, farklı metin türlerinin (e.g. bilgilendirici, dışavurumcu, uygulamalı, işitsel destekli vb.) ilgili kuramlara göre çevirisi ve temellendirilmesidir. Sözlü ve yazılı çeviri uygulamalarına dair temel yaklaşımlar (gerçek hayatta karşılaşılan yazılı metinlerden çeviri yoluyla) araştırılmaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Çeviri projelerinin tasarımı / Çeviri stratejilerine genel bakış
3Çeviri projelerinin tasarımı / Çeviri stratejilerine genel bakış
4Uygulamalı öğrenme
5Uygulamalı öğrenme
6Uygulamalı öğrenme
7Uygulamalı öğrenme
8Uygulamalı öğrenme
9Uygulamalı öğrenme
10Uygulamalı öğrenme
11Uygulamalı öğrenme
12Uygulamalı öğrenme
13Uygulamalı öğrenme
14Proje teslimi
 
Kaynaklar:
Chesterman, A.; Wlliams ,J.(2002). The Map: A Beginner’s Guide to Doing Research in Translation
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersin tasarımında karma yöntem benimsenmiştir. Gözetimli öğrenme ve uygulamalı öğrenme yöntemleri tatbik edilmektedir. Dönem boyunca öğrencilerin iki proje gerçekleştirmesi beklenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%30
Ödev2%30
Final sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor