Bilgi Teknolojileri (Yüksek Lisans Tezli) Yüksek Lisans Programı
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Toplum ve Afet ÇevirmenliğiTINS 455413 + 034,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Afet çevirmenliği konusunda temel bilgi sahibi olacaklar
2. Toplumsal olay ve afet durumlarında çevirinin rolü ve önemini kavrayacaklar
3. Afet durumlarında çeviri ve toplum çevirmenliği becerileri edinecekler
4. Edindikleri becerileri gerçek durumlarda sergileyebilecekler
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders toplum ve afet çevirmenliğinin ana hatlarını öğrencilere öğretir; tercüman rolleri ve sorumlulukları üzerine tartışmalar için zemin hazırlar, çalışma koşulları ve acil durumlar hakkında bilgi verir.Ders, gerçek ortamlarda gözlem yapma ve yorumlama etkinliklerini de içerir. Çeşitli kurumlara ziyaretler ve uzmanlarla soru- cevap oturumları da bu dersin mahiyetindedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Toplum çevirmenliğine giriş
2Toplum çevirmenliği nedir? - Genel değerlendirme
3Deprem-Arama ve kurtarma
4Afet çevirmenliği
5Toplum ve afet çevirisi örnekleri
6Ara sınav
7Mahkeme çevirmenliği
8Toplum ve afet çevirmenliğine dair etik kurallar
9Mahkeme çevirmenliği
10Ara sınav
11Disiplinlerarasılık
12Acil servis sağlık hizmetleri ve çeviri
13Terör, rehin alma ve diğer suç eylemlerde çevirmenin arabulucu rolü
14Genel değerlendirme
 
Kaynaklar:
Hale, S. Community Interpreting Palgrave Macmillan: NY 2007 Inghilleri, M. Interpreting Justice: Ethics, Politics and Language Routledge: London & NY 2012 Sibirsky, S. and Taylor, M. C. Language into Language McFarland: North Carolina 2010
 
Diğer Kaynaklar:
--
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğrencilerin derse kendilerine verilen ödevle alakalı terminoloji araştırması yapmış olarak gelmeleri gerekmektedir. Derse başlamadan önce haftanın konusuyla alakalı olarak öğrencilere anlamlandırma soruları sorulacak ve örnekler üzerinden açıklamalara gidilecektir. Derse aktif katılım önem arz etmektedir. Dönem içerisinde bazı kurumlara ziyaretlerde de bulunulacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav2%40
Final sınavı1%35
Ödev1%10
Proje1%15
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor