Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Toplum ve Afet Çevirmenliği | TINS 455 | 4 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Afet çevirmenliği konusunda temel bilgi sahibi olacaklar |
2. Toplumsal olay ve afet durumlarında çevirinin rolü ve önemini kavrayacaklar |
3. Afet durumlarında çeviri ve toplum çevirmenliği becerileri edinecekler |
4. Edindikleri becerileri gerçek durumlarda sergileyebilecekler |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders toplum ve afet çevirmenliğinin ana hatlarını öğrencilere öğretir; tercüman rolleri ve sorumlulukları üzerine tartışmalar için zemin hazırlar, çalışma koşulları ve acil durumlar hakkında bilgi verir.Ders, gerçek ortamlarda gözlem yapma ve yorumlama etkinliklerini de içerir. Çeşitli kurumlara ziyaretler ve uzmanlarla soru- cevap oturumları da bu dersin mahiyetindedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Toplum çevirmenliğine giriş |
2 | Toplum çevirmenliği nedir? - Genel değerlendirme |
3 | Deprem-Arama ve kurtarma |
4 | Afet çevirmenliği |
5 | Toplum ve afet çevirisi örnekleri |
6 | Ara sınav |
7 | Mahkeme çevirmenliği |
8 | Toplum ve afet çevirmenliğine dair etik kurallar |
9 | Mahkeme çevirmenliği |
10 | Ara sınav |
11 | Disiplinlerarasılık |
12 | Acil servis sağlık hizmetleri ve çeviri |
13 | Terör, rehin alma ve diğer suç eylemlerde çevirmenin arabulucu rolü |
14 | Genel değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Hale, S. Community Interpreting Palgrave Macmillan: NY 2007
Inghilleri, M. Interpreting Justice: Ethics, Politics and Language Routledge: London & NY 2012
Sibirsky, S. and Taylor, M. C. Language into Language McFarland: North Carolina 2010
|
|
Diğer Kaynaklar: |
-- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğrencilerin derse kendilerine verilen ödevle alakalı terminoloji araştırması yapmış olarak gelmeleri gerekmektedir. Derse başlamadan önce haftanın konusuyla alakalı olarak öğrencilere anlamlandırma soruları sorulacak ve örnekler üzerinden açıklamalara gidilecektir. Derse aktif katılım önem arz etmektedir. Dönem içerisinde bazı kurumlara ziyaretlerde de bulunulacaktır.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 2 | %40 |
Final sınavı | 1 | %35 |
Ödev | 1 | %10 |
Proje | 1 | %15 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |