Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Çocuk Edebiyatı Çevirisi | TINS 376 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. çocuk edebiyatı ile yetişkin ve genç edebiyatı arasındaki farkları öğrenecekler |
2. bu edebiyat türünde bazı kök örneklerin yanı sıra görme, işitme, dokunma, tatma ve koklamayla ilgili imgelerin nasıl kullanıldığı hakkında bilgi sahibi olacaklar |
3. bu tür eserlerde dil yapılarının nasıl oluşturulduğunu ve sözcüklerin özenle seçilimesi gerektiğini öğrenecekler |
4. çocuk edebiyatında erek dilin ön planda olduğunu anlayacaklar |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders çocuk edebiyatı türündeki eserlere ilgi duyan öğrenciler için tasarlanmıştır. Derste, çocuklar için yazılmış olan eserler ve çevirileri, çocuk gelişimi ve dilsel etkenler gibi konular ışığında incelenir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Çocuk edebiyatına giriş |
2 | Çocuk edebiyatında dilsel ve anlamsal yapıların kullanımı |
3 | İmgelerin kullanımı |
4 | İmgelerin kullanımı |
5 | Kök örneklerin kullanımı |
6 | Kök örneklerin kullanımı |
7 | Çeviri örneklerinin incelenmesi: uyarlama |
8 | Çeviri örneklerinin incelenmesi: kısaltma ve basitleştirme |
9 | Ara sınav |
10 | Çeviri çalışması: İngilizceden Türkçeye |
11 | Çeviri çalışması: İngilizceden Türkçeye |
12 | Çeviri çalışması: Türkçeden İngilizceye |
13 | Çeviri çalışması: Türkçeden İngilizceye |
14 | Konu tekrarı |
|
Kaynaklar: |
Gillian Lathey Translating Children’s Literature Routledge 2016 978-1-138-80374-9 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Rittia Oittinen Translating for Children Garland Publishing 2000 0-8153-3335-8 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler genellikle sınıfta öğretmenin yapacağı konu anlatımları şeklinde işlenir. Öğrenciler derse, kendilerine daha önce verilmiş olan ödevleri yapmış olarak gelirler. Dönem içinde iki ara sınav ve çeşitli kısa sınavlar, dönem sonunda ise final sınavı yapılır. Karne notları hesaplanırken öğrencilerin derse devamı ve aktif katılımları dikkate alınır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Laboratuvar | 2 | %10 |
Proje | 1 | %10 |
Ara sınav | 2 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |