PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Çeviri KuramlarıTINS 232323 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Çevirinin tarihçesini öğrenecekler.
2. Dilbilimsel ve sosyokültürel çeviri kuramlarını öğrenecekler.
3. Çeviri sorunları ole kuramlar arasındaki ilişkiyi öğrenecekler.
4. Türkiye'de ve dünyada yaşanan çeviri sorunlarının analizini yapacaklar.
5. Çeviriye ilişkin geniş bir bakış açısı geliştirecekler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste çeviri kuramları tanıtılmaktadır. Çeviri kuramlarının gelişimi farklı dönemleri çerçevesinde ele alınmaktadır. Çeviri bir ürün, süreç ve sosyal bir olgu olarak tanımlanmaktadır. Çeviri kuramlarının uygulamaya nasıl dönüştürüleceği üzerinde çeşitli tartışmalara yer verilmektedir. Türkiye'de ve dünyada yaşanan çeviri sorunları irdelenmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dünyada çevirinin tarihi
2Türkiye'de çevirinin tarihi
3Çeviribilim nedir? Kuram nedir? Çeviribilimde kuramın yeri nedir?
420. yy öncesi dönem
5Linguistik dönem
6Linguistik dönem
71. Ara sınav
8Çeviribilimde kültür ögesi
9Korpus ve eleştirel yaklaşımlar
10Makale analizi
11Makale analizi
12Makale analizi
13Makale analizi
14Tekrar
 
Kaynaklar:
Munday, Jeremy Introducing Translation Studies Routledge 2001 041522926
 
Diğer Kaynaklar:
Şehnaz Tahir-Gürçağlar Çevirinin ABC’si Say Yayınları 2011 9786050200089
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersin ilk bölümünde, öğrencilerin verilen ödevleri yaparak derse gelmeleri gerekmektedir. Her dersin sonunda işlenen konulara ilişkin tartışmalar yer almaktadır. Dersin ikinci bölümünde öğrencilerin kendilerine verilen makalelerden yola çıkarak üç sunum yapması gerekmektedir. Makaleler ders saatlerinde incelenecektir. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılması gerekmektedir. Bir dönem projesi, iki ara sınav ve bir final sınavı olacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav2%30
Ödev10%10
Final sınavı1%25
Proje1%35
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor