PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Karşılaştırmalı İngilizce-Türkçe DilbilgisiTINS 134413 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. her iki dilde de yapıları incelemek için kullanılan yöntemlerle ilgili bilgi edinir.
2. dilbilgisel yapılarla ilgili daha derin kavramsal bilgi sahibi olur
3. daha doğru ve etkili çeviri yapma becerileri geliştirir
4. Türkçe ve İngilizce arasında farklılıkların daha çok olduğu alanlar üzerine yoğunlaşabilir
5. Dillerin nasıl değiştiği ve aralarındaki etkileşim konusunda bilgi edinir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste, zamanların kullanımı, belirteçler ve ortaç cümlecikleri gibi farklı dilbilgisel yapılar incelenir. Karşılaştırmalı incelemeler sayesinde öğrenciler dilin yapısı ile ilgili daha soyut kavramları anlama konusunda uzmanlaşır. Dersin odağında özellikle birbirinden büyük farklılıklar gösteren İngilizce ve Türkçe yapılar yer alır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Türkçe ve İngilizcede zamanlar
2Türkçe ve İngilizcede sıfat tümceleri
3Türkçe ve İngilizcede sıfat tümceleri
4Türkçe ve İngilizcede zarf tümceleri
5Türkçe ve İngilizcede zarf tümceleri
61. Arasınav"
7Türkçe ve İngilizcede kelime türetme
8Türkçe ve İngilizcede kelime türetme
9Karşılaştırmalı inceleme ile çeviri
10Karşılaştırmalı inceleme ile çeviri
112. Arasınav
12Karşılaştırmalı inceleme ile sözlü çeviri
13Karşılaştırmalı inceleme ile çeviri
14Genel tekrar
 
Kaynaklar:
Farklı kaynaklardan alınan ders notları.
 
Diğer Kaynaklar:
R.L. Trask (ed.) Dictionary of Historical and Comparative Linguistics (Fitzroy Dearborn) 2001 ISBN 1-57958-218-4
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğrencilere her ders için ders notları verilecektir. Dersler interaktif katılımlı bir formatta ilerler. Öğrencilerin derse gelmeden önce materyalleri okumaları ve sınıfta tartışmalara katılmaları gerekir. Öğrenciler bir addet dönem ödevi yazacak, dönem projesi olarak da karşılaştırmalı dilbilgisi konuları ile ilişkili çeşitli konularda kişisel veya grup olarak sunumlar yapacaklardır. Ödevler, quizler, iki ara sınav ve bir final sınavı değerlendirme sistemini oluşturur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev10%10
Final sınavı1%25
Proje1%10
Ara sınav2%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor