Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yenilikçi Oyun Tasarımı | CENG 361 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Oyun tasarımının teori ve pratiğini anlama sürecini anlama ve uygulama |
2. Oyun tasarımı ve geliştirme süreçlerini uygulayın; tasarım fikirlerinin oluşturulmasını, oyun tasarımlarının başarısını değerlendirmek için teknikler ve oyun prototipleme tekniklerini uyarmak için yaratıcı teknikleri analiz etme |
3. Oyun tasarımı ve geliştirmede pratik deneyim kazanın. |
4. Basit bir dijital oyunun iteratif tasarımını, değerlendirmesini ve uygulanmasını içeren bir grup projesi geliştirime deneyimi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, oyun tasarımının yenilikçi temellerini; oyuncular, oyuncu birikimi, kurgusal mekanikler, oyununu dengelenmesi ve kullanıcı tecrübesinin modellenmesi gibi konular üzerinden açıklayacaktır. Ayrıca bu ders, oyun tasarımının teori ve pratiklerini incelenerek, oyun geliştirme işinin tasarım ve değerlendirme süreçleri detaylandırılacaktır. Sonuç olarak, öğrenci ders sayesinde oyun tasarımı ve geliştirme aktivitelerinin yenilikçi yönü hakkında fikir ve bilgi sahibi olacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tanıtımlar ve temel terminoloji |
2 | İteratif Tasarım |
3 | Oyunlar için fikirler nereden geliyor? |
4 | Oyun Prototipleme |
5 | Oyunların sosyal fonksiyonları |
6 | Şans, Olasılık, Alea |
7 | Strateji, Beceri ve Şans, Bölüm 1 |
8 | Strateji, Beceri ve Şans, Bölüm 2 |
9 | Ekleme ve Çıkarma Mekaniği |
10 | Oyuncu Analizi |
11 | Bilinmeyen bir Tür Öğrenme, Oyun Bitleri, Bulmacalar |
12 | Öğretim Araçları Olarak Oyunlar, "Oyunlarda Kurgu ve Hikayeler." |
13 | Takım Sunummları |
14 | Takım Sunumları |
|
Kaynaklar: |
Game Programming, Algorithms and Techniques - Sandjav Madhav |
|
Diğer Kaynaklar: |
Game Design Workshop: a Playcentric Approach to Creating Innovative Games, second Edition -Tracy Fullerton |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersi yürütmek için yüzyüze ders anlatımı kullanılacaktır. Öğretim görevlisi proje ekipleri ve oyun konularını atayacak. Her takım bir oyun tasarımı yapmaktan sorumlu olacaktır. Ekipler ayrıca kendi seçtikleri basit bir dijital oyunu değerlendirmeli ve uygulamalıdırlar ve ekip üyelerinin bir konuşma bölümüne sahip olmaları gereken bir sunum yapmalıdır, ancak zamanın eşit olarak bölünmesi gerekmez. Her takım bir son ürün, yani bir oyun üretmelidir. Takımın tüm üyeleri bu oyunun tasarımının, uygulamasının ve testinin tüm bölümlerine katılmalıdır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %15 |
Ödev | 2 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje | 1 | %15 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |