PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Yenilikçi Oyun TasarımıCENG 3613 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Oyun tasarımının teori ve pratiğini anlama sürecini anlama ve uygulama
2. Oyun tasarımı ve geliştirme süreçlerini uygulayın; tasarım fikirlerinin oluşturulmasını, oyun tasarımlarının başarısını değerlendirmek için teknikler ve oyun prototipleme tekniklerini uyarmak için yaratıcı teknikleri analiz etme
3. Oyun tasarımı ve geliştirmede pratik deneyim kazanın.
4. Basit bir dijital oyunun iteratif tasarımını, değerlendirmesini ve uygulanmasını içeren bir grup projesi geliştirime deneyimi
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, oyun tasarımının yenilikçi temellerini; oyuncular, oyuncu birikimi, kurgusal mekanikler, oyununu dengelenmesi ve kullanıcı tecrübesinin modellenmesi gibi konular üzerinden açıklayacaktır. Ayrıca bu ders, oyun tasarımının teori ve pratiklerini incelenerek, oyun geliştirme işinin tasarım ve değerlendirme süreçleri detaylandırılacaktır. Sonuç olarak, öğrenci ders sayesinde oyun tasarımı ve geliştirme aktivitelerinin yenilikçi yönü hakkında fikir ve bilgi sahibi olacaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tanıtımlar ve temel terminoloji
2İteratif Tasarım
3Oyunlar için fikirler nereden geliyor?
4Oyun Prototipleme
5Oyunların sosyal fonksiyonları
6Şans, Olasılık, Alea
7Strateji, Beceri ve Şans, Bölüm 1
8Strateji, Beceri ve Şans, Bölüm 2
9Ekleme ve Çıkarma Mekaniği
10Oyuncu Analizi
11Bilinmeyen bir Tür Öğrenme, Oyun Bitleri, Bulmacalar
12Öğretim Araçları Olarak Oyunlar, "Oyunlarda Kurgu ve Hikayeler."
13Takım Sunummları
14Takım Sunumları
 
Kaynaklar:
Game Programming, Algorithms and Techniques - Sandjav Madhav
 
Diğer Kaynaklar:
Game Design Workshop: a Playcentric Approach to Creating Innovative Games, second Edition -Tracy Fullerton
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersi yürütmek için yüzyüze ders anlatımı kullanılacaktır. Öğretim görevlisi proje ekipleri ve oyun konularını atayacak. Her takım bir oyun tasarımı yapmaktan sorumlu olacaktır. Ekipler ayrıca kendi seçtikleri basit bir dijital oyunu değerlendirmeli ve uygulamalıdırlar ve ekip üyelerinin bir konuşma bölümüne sahip olmaları gereken bir sunum yapmalıdır, ancak zamanın eşit olarak bölünmesi gerekmez. Her takım bir son ürün, yani bir oyun üretmelidir. Takımın tüm üyeleri bu oyunun tasarımının, uygulamasının ve testinin tüm bölümlerine katılmalıdır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%15
Ödev2%30
Final sınavı1%40
Proje1%15
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor