Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Amerikan Şiiri | ELL 372 | | | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. önemli Amerikan şairlerin eserlerini analiz edecekler |
2. çeşitli kültürlerin Amerikan görüşü ve ifadesine nasıl katkı sağladığını kavrarlar |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders Amerikan şiirini tarihsel ve edebi perspektiften inceler. Belli şiirler ait oldukları
dönemin edebi gelişmeleri ve akımlarıyla bağlantılı olarak tartışılacaktır. Dersin amaçlarından
biri de şiirlerin biçim ve içerik ilişkisi içinde değerlendirilmesidir |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Introduction |
2 | The Literature of Colonial America The Literature of Reason and Revolution |
3 | The Age of Realism: Walt Whitman |
4 | Emily Dickinson |
5 | Midterm I |
6 | 20th C. Poetry: Frost, Millay, Imagism |
7 | E.E. Cummings , Wallace Stevens, William Carlos Williams |
8 | Marianne Moore, Louise Bogan, Theodore Roethke, Richard Wilbur |
9 | Harlem Renaissance: Langston Hughes, Claude McKay, Countee Cullen |
10 | Midterm II |
11 | Sylvia Plath |
12 | Beat Generation: Lawrence Ferlinghetti, Allen Ginsberg |
13 | Denise Levertov, Anne Sexton, A.R. Ammons |
14 | Review |
|
Kaynaklar: |
Greenblatt, Abrams, et al. (eds) The Norton Anthology of American Literature |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
yüz yüze ders |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 4 | %20 |
Proje | 1 | %20 |
Ara sınav | 2 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |