Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sosyal Psikolojide Seçme Konular | PSY 409 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kişiler arası ilişkileri düzenleyen temel etmenlerin neler olduğunu öğrenirler. |
2. İlişkiden alınan doyumla bağlanma arasındaki ilişkiyi çözümleyebilirler. |
3. Grupların temel özelliklerini ve gruplarda karar alma süreçlerini tartışabilirler. |
4. Toplumsal cinsiyet farklılıklarına ilişkin araştırma sonuçlarını çözümleyebilirler. |
5. Özgeci davranışa kuramsal yaklaşımları tartışabilir ve insanların hangi koşullar altında yardım etme ve hangi koşullarda etmeme eğiliminde olduklarını öğrenir. |
6. Saldırganlığın kökenleri ve kaynakları hakkına bilgi sahibi olurlar ve saldırganlığın nasıl azaltılabileceği konusunda bilgilenirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | PSY252 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | PSY251 |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders giriş niteliğindeki sosyal psikoloji derslerinde işlenemeyen konulardan seçilen değişik konuları içermek üzere tasarlanmıştır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Karşılıklı bağımlılık kuramı. |
2 | Doyum ve bağlanma |
3 | Toplumsal cinsiyet |
4 | Toplumsal cinsiyete kuramsal yaklaşımlar |
5 | Toplumsal cinsiyet farklılıkları |
6 | Olumlu toplumsal davranış |
7 | Yardım etme davranışı |
8 | Yardım etme davranışı |
9 | Saldırganlık |
10 | Saldırganlığın kaynakları |
11 | Saldırgan davranışı kontrol eden etmenler |
12 | Saldırganlığın azaltılması |
13 | Genel değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Taylor Shelly A., Peplau Letitia Ann and Sears David O. (2006). Inroduction to Social Psychology. Pearson Education Inc. New York. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim üyesinin anlatımı |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |