Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sosyal Psikolojide Seçme Konular | PSY 409 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kişiler arası ilişkileri düzenleyen temel etmenlerin neler olduğunu öğrenirler. |
2. Toplumsal cinsiyet farklılıklarına ilişkin araştırma sonuçlarını çözümleyebilirler. |
3. Özgeci davranışa kuramsal yaklaşımları tartışabilir ve insanların hangi koşullar altında yardım etme ve hangi koşullarda etmeme eğiliminde olduklarını öğrenir. |
4. Saldırganlığın kökenleri ve kaynakları hakkına bilgi sahibi olurlar ve saldırganlığın nasıl azaltılabileceği konusunda bilgilenirler. |
5. Sunum becerilerini geliştirirler ve sosyal psikolojiye ilişkin konularda tartışmalar yürütebilirler |
6. Alana dair literatür taraması yapabilirler, hipotez geliştirmek adına araştırma bulgularını değerlendirebilirler, APA kurallarına uygun bir şekilde araştırma raporu ve önerisi yazabilirler |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | PSY252 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | PSY251 |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders giriş niteliğindeki sosyal psikoloji derslerinde işlenemeyen konulardan seçilen değişik konuları içermek üzere tasarlanmıştır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Welcoming, Introduction and Expectations |
2 | Bölüm 1: Önyargı: Önyargının Öğrenilmesi ve Önyargının Nedenleri |
3 | Bölüm 2: kişilerarası Etkileşim: Aidiyet İntiyacı, Çocuklar ve Yetişkinlerde Bağlanma |
4 | Bölüm 2: Kişilerarası Etkileşim: Beğenme ve Çekim |
5 | Bölüm 3: Toplumsal Cinsiyet, Cinsiyet Kalıpyargıları, Toplumsal Cinsiyet ve Benlik |
6 | Bölüm 3: Cinsiyet Kuramları |
7 | Bolum 4: Saldırganlık: Saldırganlığın Tanımı ve Kökenleri |
8 | Bölüm 4: Saldırganlık: Saldırgan Davranışlar |
9 | Bölüm 5: Yardım Davranışı: Özgecilik ve Faydalı Davranışlar |
10 | Bölüm 5: Yardım Davranışı: Yardım Davranışına ilişkin Teorik Bakış Açıları |
11 | Öğrenci Sunumları |
12 | Öğrenci Sunumları |
13 | Öğrenci Sunumları |
14 | Course Overview & Wrap-up |
|
Kaynaklar: |
Taylor Shelly A., Peplau Letitia Ann and Sears David O. (2006). Inroduction to Social Psychology. Pearson Education Inc. New York. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Baron, R. A., Byrne, D. , & Branscombe, R. N. (2009). Social Psychology (12th Edition). Pearson Education, Inc., Boston. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim üyesinin anlatımı ve öğrenci sunumları. Derse katılım zorunludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Sözlü Sunum | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
Final Projesi | 1 | %30 |
Katılım/Tartışma | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |