PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Ekonomik İstatistikler ve GöstergelerINTT 103113 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler, ekonomik göstergeler, veri türleri ve kaynakları bilir.
2. Verilerin nasıl toplandığını, değerlendirildiğini ve yorumlandığını bilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerNone
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerNone
 
Dersin Tanımı:

This course is to provide students with the necessary toolkit to analyze and extract information from economic indicators and statistics. There are huge amounts of numerical data in economics such as inflation, growth, interest rates and so on. These data must be analyzed in order to extract the necessary information to guide decisions. We will concentrate on economic indicators to include fiscal, monetary and trade (i.e, the balance of payment accounts, exchanges rates etc.) indicators in this course.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
11. Derse giriş
22. Veri Analizi, Sayısal Bilgileri Özetleme
33. Veri Özetleme: Frekans Dağılımları
44. Veri Özetleme : Orta Eğilim ve Değişkenlik Ölçüleri
55. Dizin Sayıları, Dizin Hesaplamaları
66. Dizin Sayıları, Dizin Hesaplamaları
77. Ara sınav
88. Basit Doğrusal Regresyon ve Korelasyona Giriş
99. Parasal İstatistikler
1010. Kamu Maliyesi
1111. Döviz Kuru, Satın Alma Gücü Paritesi
1212. Ödemeler Dengesi
1313. Dönem sonu projeleri
1414. Dönem sonu projeleri
 
Kaynaklar:
Lind, Douglas A., Marchal William D., Wathen, Samuel A. (2007) ‘Basic Statistics for Business and Economics’ Mcgraw-Hill/Irwin Series Business Statistics. ISBN 978-0077230968 Elif Çepni (2010)’ Ekonomik Göstergeler ve İstatistikler Rehberi. Seçkin Yayıncılık. ISBN 978-9750213809
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
A primary objective in teaching this class is to engage students in active learning and critical thinking about economic indicators and statistics. The primary method of teaching will likely stress interactive lecture and class discussion. A climate of inquiry and dialogue is encouraged between students and teachers and among students. A lot of the basic material that you will be responsible for will be presented in lecture and is material that is not explicitly in the readings, so class attendance is imperative. Class time will be devoted lectures and discussions. I will ask a lot of questions and will sometimes offer extra credit for correct answers. I strongly recommend to all students to read often one or several of these papers, The New York Times, The Financial Times etc. We will spend a few moments each class period discussing the major topics of the day.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%30
Final sınavı1%50
Proje1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor