PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Pazarlama İlkeleriMAN 307313 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Temel pazarlama olgularını kavrayabilecek
2. Hedef pazar segmentlerini tanımlayabilecek ve hedef pazarlama stratejilerini uygulayabilecek
3. Potansiyel pazarlar için makro çevre analizi yapabilecek
4. Ürün yaşam döngüsü aşamalarını kurabilecek ve geliştirebilecek
5. Yeni ürün geliştirme stratejileri uygulayabilecek
6. Pazar araştırması faaliyetlerini yürütebilecek, analiz edebilecek ve yorumlayabilecek
7. Pazarlama araştırması alanındaki etik hususlara ilişkin değerlendirme yapabilecek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Pazarlama dinamik bir işletmecilik alanı olup girişimlerin yurtiçi ve yurtdışında karşılaştıkları zorluklarla başedebilmelerinde kullanabilecekleri temel araçtır. Bu derste öğrenciler pazarlama yönetiminin gerçek niteliği ve faaliyet alanını öğreneceklerdir. Öğrenciler; (1) pazarlama stratejisi, (2) Pazar bölümlemesi, (3) hedef pazarlama, (4) pazarlama planı, (5) toptancılık ve perakendecilik, (6) dağıtım, (7) uluslararası pazarlama, (8) promosyon, (9) fiyatlama, (10) hizmet pazarlaması gibi pazarlamanın temel boyutlarına yönelik bilgi sahibi olacaklardır. Öğrenciler ayrıca, pazarlamanın işletme için stratejik önemini de öğreneceklerdir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Temel Pazarlama Kavramlarına Genel Bakış
2Stratejik Pazarlama
3Çevresel Pazarlama Analizi
4Hedef Pazar Geliştirme
5Pazarlama Karması Elemanları
6Hedef Pazarlama Stratejileri
7Ara Sınav
8Yeni Ürün Geliştirme Süreci
9Pazarlama Araştırma Yöntemleri
10Nitel Araştırma Araçları
11Nicel Araştırma Araçları
12Marka Yönetimi Kararları
13Dağıtım ve Fiyatlama Stratejileri
14Hizmet Pazarlaması
 
Kaynaklar:
Philip Kotler, Gary Armstrong (2015) Marketing Management Pearson ISBN 978-0133856460
 
Diğer Kaynaklar:
İsmet Mucuk (2009) Pazarlama İlkeleri Gazi Kitabevi ISBN 9789757337591
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Pazarlama ilkeleri ve önemli stratejik pazarlama konuları ile ilgili haftalık üç saat ders yapılacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılmaları ve sınıf projelerini ve etkinliklerini düzenli olarak sunmaları beklenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav2%15
Proje1%20
Final sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor