Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Endüstri/Örgüt Psikolojisinde Kültürlerarası Yaklaşımlar | PSY 404 | | | 4 + 0 | 4 | 8,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, endüstriyel ve örgütsel psikoloji alanında emik ve epik yaklaşımları tanımlayabilecek, değerlendirebilecek, karşılaştırabilecek ve kıyaslayabilecektir. |
2. Öğrencilerin, kültürler arası endüstriyel ve örgütsel psikoloji yaklaşımlarının insan kaynakları yönetimi uygulamasındaki yönlendirici rolü ile ilgili temel teorik ve uygulamalı bakış açıları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmaları amaçlanır. |
3. Öğrenciler epistemolojiyi tanımlayıp uygulayabilecekler ve bu yöntemi işle ilgili pratik, sosyal, kültürel ve örgütsel konulara ve problemlere nasıl uygulayacaklarını öğreneceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | PSY341 (eski PSY340) |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencilere kültürler arası psikoloji, endüstriyel ve örgütsel psikoloji hakkında derinlemesine bilgi sağlamayı ve onları insan kaynakları yönetimi ile ilgili teorik ve uygulamalı bakış açılarıyla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Ders boyunca, endüstriyel ve örgütsel psikolojik teorilerdeki kültürler arası benzerlikleri ve farklılıkları vurgulayan teoriler ve bunların pratik sonuçları ayrıntılı olarak tartışılacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş, Dersin Tanımı ve Ders Koşulları; Bölüm 1: Kültürler Arası Organizasyon: Çok Kültürlü Model |
2 | Bölüm 1: Kültürler Arası Organizasyon: Çok Kültürlü Model |
3 | Bölüm 2: Stratejik Organizasyon: Uluslarüstü Model |
4 | Bölüm 3: Yetkili Kuruluş: Amerikan Modeli |
5 | Bölüm 4: Misyoner Organizasyon: Hollanda Modeli |
6 | Kapsanan Modellerin Tartışılması ve Değerlendirilmesi ile Referans E/Ö Psikolojisi Okumaları |
7 | Ara Sınav |
8 | Bölüm 5: Motive Edici Organizasyon: Japonya Modeli |
9 | Bölüm 6: Öğrenen Organizasyon: İngiltere Modeli |
10 | Bölüm 7: Esnek Organizasyon: Avrupa Birliği Modeli |
11 | Bölüm 9: Geçiş Yapan Organizasyon: Sovyet-Sonrası Modeli |
12 | Kapsanan Modellerin Tartışılması ve Değerlendirilmesi ve Referans I-O Psikolojisi Okumaları |
13 | Dönem Projesi Sunumları |
14 | Dönem Projesi Sunumları |
|
Kaynaklar: |
Jackson, T., International HRM: A Cross-Cultural Approach, SAGE Publications, 2004, 978-0-7619-7405-5 |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık ders materyallerinin gözden geçirilmesi, sınıf tartışmaları, ara sınav ve final sınavı, sözlü sunumlar ve dönem ödevleri
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Dönem Ödevi | 1 | %20 |
Sözlü Sunum | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |