Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İnsan Belleği | PSY 408 | | | 4 + 0 | 4 | 8,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İnsan belleğini, özelliklerini ve nasıl çalıştığına dair teorileri anlayabilmek ve anlatabilmek. |
2. Olası değişkenlerin hafıza üzerindeki etkilerini açıklayabilmek ve değerlendirebilmek. |
3. Alanyazın tarayabilmek, araştırma soruları sorabilmek; veri toplama, analiz etme ve raporlama becerisi kazanmak. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu dersin amacı, öğrencilere özellikle insan belleği konusunda bilgi kazandırmaktır. Bu ders psikoloji hakkında bir altyapı gerektirmektedir çünkü insan belleği Nörobilim ve Bilişsel Bilimler gibi bir çok disiplinin katkı sağladığı bir alandır. Bu derste öğrencilere bellek sisteminin alt yapıları tanıtılacaktır. Bu dersin içeriğinde bellek çalışmalarının tarihi, belleğin biyolojik yapısı, bellek üzerinde eleştirel düşünme, bellek ve yaşlanma, duyguların belleğe etkisi, yanlış bellek oluşturma ve görgü tanıklığında bellek hataları gibi konular yer almaktadır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders özeti ve giriş |
2 | Bellek araştırmalarında ana konular ve tarih |
3 | Araştırma konusu hakkında alan yazın taraması |
4 | Bellek bozulmaları ve Flaş bellek |
5 | Otobiyografik bellek, Sahte anı ve Görgü Tanıklığı |
6 | Biliş ve Duygu |
7 | Duygudurum ve Bellek - Duygudurum ilişkili bellek |
8 | Duygu, dikkat ve algı |
9 | İleri yaş ve Nörobilişsel Bozukluklar |
10 | İleri yaşta psikolojik ve bilişsel rahatsızlıklar |
11 | Yaşlı bireylerde bellek |
12 | Çocuklukta bellek |
13 | Çocuklarda üstbellek |
14 | Üstbellek kuramları |
|
Kaynaklar: |
Bennett L. Schwartz (2014). Memory: Foundations and applications. Sage.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Gabriel A. Radvansky (2011). Human Memory. Pearson.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 4 saat dersten oluşmaktadır. Katılım zorunludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 1 | %40 |
Ödev | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |