Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İnsan Belleği | PSY 408 | | | 4 + 0 | 4 | 8,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, insan hafızasını, özelliklerini ve nasıl çalıştığına dair teorileri açıklayabilecek ve anlayabileceklerdir. |
2. Öğrenciler hafızadaki ana teorileri tanımlayabilecek ve değerlendirebileceklerdir. |
3. Öğrenciler, olası değişkenlerin hafıza üzerindeki etkilerini tanımlayabilecek ve değerlendirebileceklerdir. |
4. Öğrenciler bellek çalışmalarının ardındaki mantığı anlayabileceklerdir. |
5. Öğrenciler literatürü tarayabilecek, araştırma soruları sorabilecek ve bunlarla ilgili verileri toplayabilecek, analiz edebilecek ve raporlayabileceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencilere insan hafızası konularını tanıtmayı amaçlamaktadır. İnsan hafızası, sinirbilim ve bilişsel bilimler gibi birçok disiplinin katkıda bulunabileceği bir araştırma alanı olduğundan, ders psikoloji alanında oldukça sofistike bir altyapı gerektirmektedir. Bellek sisteminin dalları ve alt dalları tanıtılacak ve öğrenciler ders sırasında kendi araştırmalarını tasarlamaya teşvik edilecektir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders özeti ve ders konularının tanıtımı |
2 | Bellek araştırmalarında ana konular ve tarih |
3 | Bellek araştırmalarında nöropsikolojik bakış açısı |
4 | Sahte Bellek |
5 | Biliş ve Duygu |
6 | İleri yaş ve Nörobilişsel Bozukluklar |
7 | Yaşlı bireylerde bellek |
8 | Üstbellek |
9 | Çocuklukta bellek |
10 | Ara Sınav |
|
Kaynaklar: |
Bennett L. Schwartz (2018). Memory: Foundations and applications. Sage.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 4 saat dersten oluşmaktadır. Katılım zorunludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Sözlü Sunum | 1 | %25 |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Ders Katılımı | 1 | %15 |
Sınıf Tartışmaları | 1 | %10 |
Sunum | 1 | %15 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |