PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Bilişsel PsikolojiPSY 405414 + 046,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bilişsel psikolojide temel kuramları açıklayabilmek, değerlendirebilmek
2. Bilişsel psikolojide araştırma yöntemlerini kavrama ve bu alandaki araştırmaları eleştirel bir şekilde değerlendirme becerisi.
3. kendi bilişsel süreçlerimizde kendi bilgilerimizi uygulayabilme becerisi kazanma
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Dersin amacı öğrencilere bilişsel süreçleri tanıtmaktır. Dersin içeriği bilişsel nörobilim, dikkat, bellek, kısa süreli bellek, uzun süreli bellek, episodik ve semantik bellek, kodlama ve geri çağırma, bilgi, görsel imgelem, imgelem ve beyin, problem çözme, karar verme ve düşünmenin fizyolojisi gibi bilişsel süreçleri kapsamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş ve Dersin tanımı
2Bilişsel Psikolojiye giriş
3Bilişsel devrim
4Bilişsel Nörobilim: İşlevin Lokalizasyonu
5Bilişsel Nörobilim: Beyin görüntüleme
6Dikkat: Genel modeller
7Dikkat ve Görsel algı
8Belleğe giriş: Duyusal bellek
9Kısa süreli bellek
10Uzun süreli bellek: Yapı
11Uzun süreli bellek: Kodlama ve Geri çağırma
12Bilgi: Rosch'un yaklaşımı
13Bilgi: Anlambilimsel ağ
14Görsel imgelem
 
Kaynaklar:
Goldstein, E. B. (2011). Cognitive Psychology (3rd edition). Cengage Learning.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık 4 saat sınıf dersi. Öğrencilerin derse katılımı zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav2%60
Final sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor