Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Gelişimsel Psikopatoloji | PSY 322 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Gelişimsel psikopatolojinin temel prensiplerini öğrenir. |
2. Sorunlu davranışların etiyolojisi, araştırması, önlenmesi ve tedavisini inceleyen temel psikopatoloji modellerini öğrenir. |
3. Gelişimsel psikopatolojilerin temel özelliklerini ve tanı kriterlerini öğrenir. |
4. Gelişimsel teoriler açısından gelişimsel psikopatolojileri açıklayabilir. |
5. Gelişimsel patolojiler için farklı önleme ve müdahale yöntemlerini tanımlayabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | PSY101, PSY102 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencilere çocukluk ve ergenlikteki anormal davranış ve kökenlerinin incelenmesine odaklanan gelişimsel psikopatoloji hakkında derinlemesine bir anlayış sağlamak için tasarlanmıştır. Ders, teorik perspektifler, değerlendirme ve tanı, epidemiyoloji ve kanıta dayalı müdahaleler dahil olmak üzere ruh sağlığı bozukluklarının gelişimiyle ilgili bir dizi konuyu kapsar. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Gelişimsel Psikopatoloji Perspektifi |
3 | Zihinsel yetersizlik |
4 | Otizm spektrum bozukluğu |
5 | Özgül öğrenme bozukluğu |
6 | Dikkat eksikliği/Hiperaktivite bozukluğu |
7 | Ara sınav |
8 | Kaygı bozuklukları |
9 | Kaygı bozuklukları II |
10 | Duygu durum bozuklukları |
11 | Duygu durum bozuklukları II |
12 | Davranışsal sorunlar |
13 | Beslenme ve yeme bozuklukları |
14 | Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Wilmshurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology (2nd Edition). Routledge. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Wicks-Nelson, R., & Israel, A. C. (2020). Abnormal Child and Adolescent Psychology (9th Ed.). Routledge. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma, literatür taraması, ödev. Derslere katılım zorunludur. Öğrencilerin derslerin en az %70'ine katılması beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |