PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Gelişimsel PsikopatolojiPSY 3223 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Gelişimsel psikopatolojinin temel prensiplerini öğrenir.
2. Sorunlu davranışların etiyolojisi, araştırması, önlenmesi ve tedavisini inceleyen temel psikopatoloji modellerini öğrenir.
3. Gelişimsel psikopatolojilerin temel özelliklerini ve tanı kriterlerini öğrenir.
4. Gelişimsel teoriler açısından gelişimsel psikopatolojileri açıklayabilir.
5. Gelişimsel patolojiler için farklı önleme ve müdahale yöntemlerini tanımlayabilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerPSY101, PSY102
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, öğrencilere çocukluk ve ergenlikteki anormal davranış ve kökenlerinin incelenmesine odaklanan gelişimsel psikopatoloji hakkında derinlemesine bir anlayış sağlamak için tasarlanmıştır. Ders, teorik perspektifler, değerlendirme ve tanı, epidemiyoloji ve kanıta dayalı müdahaleler dahil olmak üzere ruh sağlığı bozukluklarının gelişimiyle ilgili bir dizi konuyu kapsar.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bu ders kapsamında yapılacak ödevlerde üretken yapay zeka uygulamalarının (ChatGPT, Gemini vb.) kullanılması intihal olarak değerlendirilecektir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Gelişimsel Psikopatoloji Perspektifi
3Zihinsel yetersizlik
4Otizm spektrum bozukluğu
5Özgül öğrenme bozukluğu
6Dikkat eksikliği/Hiperaktivite bozukluğu
7Ara sınav
8Kaygı bozuklukları
9Kaygı bozuklukları II
10Duygu durum bozuklukları
11Duygu durum bozuklukları II
12Davranışsal sorunlar
13Beslenme ve yeme bozuklukları
14Değerlendirme
 
Kaynaklar:
Wilmshurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology (2nd Edition). Routledge.
 
Diğer Kaynaklar:
Wicks-Nelson, R., & Israel, A. C. (2020). Abnormal Child and Adolescent Psychology (9th Ed.). Routledge.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma, literatür taraması, ödev. Derslere katılım zorunludur. Öğrencilerin derslerin en az %70'ine katılması beklenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%40
Ödev1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,0014,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)114,0014,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)141,0014,00
6Ev ödevleri130,0030,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)120,0020,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)120,0020,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.4
2İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.3
3Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir.4
4Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.4
5Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir.3
6Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.3
7Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.2
8Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir.4
9Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.3
10Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır.2
11Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.4
12Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.3
13Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.2
14Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.3
15Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.3
16Değişime karşı açık bir tutum sergiler.3