PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Gelişimsel PsikopatolojiPSY 3223 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Gelişimsel psikopatolojinin temel prensiplerini öğrenir.
2. Sorunlu davranışların etiyolojisi, araştırması, önlenmesi ve tedavisini inceleyen temel psikopatoloji modellerini öğrenir.
3. Gelişimsel psikopatolojilerin temel özelliklerini ve tanı kriterlerini öğrenir.
4. Gelişimsel teoriler açısından gelişimsel psikopatolojileri açıklayabilir.
5. Gelişimsel patolojiler için farklı önleme ve müdahale yöntemlerini tanımlayabilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerPSY101, PSY102
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, öğrencilere çocukluk ve ergenlikteki anormal davranış ve kökenlerinin incelenmesine odaklanan gelişimsel psikopatoloji hakkında derinlemesine bir anlayış sağlamak için tasarlanmıştır. Ders, teorik perspektifler, değerlendirme ve tanı, epidemiyoloji ve kanıta dayalı müdahaleler dahil olmak üzere ruh sağlığı bozukluklarının gelişimiyle ilgili bir dizi konuyu kapsar.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Gelişimsel Psikopatoloji Perspektifi
3Zihinsel yetersizlik
4Otizm spektrum bozukluğu
5Özgül öğrenme bozukluğu
6Dikkat eksikliği/Hiperaktivite bozukluğu
7Ara sınav
8Kaygı bozuklukları
9Kaygı bozuklukları II
10Duygu durum bozuklukları
11Duygu durum bozuklukları II
12Davranışsal sorunlar
13Beslenme ve yeme bozuklukları
14Değerlendirme
 
Kaynaklar:
Wilmshurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology (2nd Edition). Routledge.
 
Diğer Kaynaklar:
Wicks-Nelson, R., & Israel, A. C. (2020). Abnormal Child and Adolescent Psychology (9th Ed.). Routledge.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma, literatür taraması, ödev. Derslere katılım zorunludur. Öğrencilerin derslerin en az %70'ine katılması beklenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%40
Ödev1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor